tisdag 6 december 2011

Tankar en tisdag, och blommor förstås!


Hej Vänner!

Vad kul att ni gillade Tittis mysiga butik i förra inlägget!
Flera som sagt att "den kände vi inte till".

Och Titti blev så glad, och då blev ju jag jätteglad!
Visst är det väl det som är så roligt att kunna glädja andra, för det ger ju i sin tur glädje tillbaka! Och det är väl det vi alla vill ha.
Bort med avundsjuka och trista tankar, det gör ingen människa vackrare!

Hemma på bordet i stora rummet står en krans med mossa, grenar och provrör i glas, tänkte sätta dit ljus också, och byta blommorna efterhand som de vissnar.
 En enkel dekoration men ändå lite kul...

Ha en riktigt god och glad dag!
KRAM Mariette

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Va fint du gjort.Min "tenn pjäs" jag köpte hos dig igår blev super fin med granris och lingonris blandat i och en fin rosa kula mitt i.Små faten fick ljus och mossa-fint oxå.Kramar och God jul från Anna och 3 tokiga barn(massa fint från världens bästa tulipa..)

Vintage House sa...

Hej
Kanonfint !
Ja bort med avundsjukan den gör inget bra alls, hellre hjälpa andra...
kram
sandra

Norrskensnjutning sa...

Hjälpa andra är oxå min grej.
Vackert,vackert med dekorationen,enkelt och en fröjd för ögat:)Ha en underbar Tisdag:)Kram på dej./Ulrika.

StrandviksVillan sa...

Jättetjusigt!!
Du har så många fina idéer du :)

Javisst blir man själv glad i hjärtat när man har kunnat göra nån annan glad!

Ha det så bra!
kram, Ann-Christine

Maj sa...

Tittade in på din jättefina blogg för första gången......oh så mycket fint! Jag märker att jag glömmer bort att äta lunch! Återkommer gärna.

Sussi sa...

Du är så kreativ, Mariette! Vilken läcker krans! Den blir säkert fin med ljus också...och ständigt färska blommor...vackert!

Anonym sa...

Enkelt och jättefint! Och tack för tipset om butiken! Kul med nya utflyktsmål.

Ha en fortsatt bra dag.
//Ann-Britt

Norregård sa...

Ha en go & glad dag du med Vännen:))
Vackert som alltid hos Dig!!

Kram M

Sofia sa...

Jätte fint, tycker jag.
Ha en bra dag....
Kram Sofia

Casa of Mia sa...

Jättefin dekoration kram

Anonym sa...

Ljuvlig bordsdekoration! Jag gillar det enkla vackra. Ljus blir nog också fint till.

Jepp bort med avundsjuka och trista tankar och fram med det positiva.

Önskar dig en fin dag!

Kram Renate

hella sa...

enkel med vacker ... men det gäller förmågan att komma på det och omsätta idén... och det har du!
Ha en bra dag
Kram

Jessica sa...

Fint du gjort med blommorna önskar jag hade lite mer gröna fingrar. Ha en bra kväll kram Jessica

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej! Kan inte låta bli att titta in hos Dig varje dag. Så himla kul!
En fråga; Säljer du dessa provrör?
Din fantasi verkar inte ha några gränser. Provrören ser så smala ut, man måste kanske känna ngn på ett lab....
Carin

Margot sa...

Otroligt vacker bordsdekoration!
Ha det gott!
Kram