söndag 4 december 2011

Idag och förra året...


Halloj!

Idag blir det lite julstämning iform av julavslutning för Olivia och julstämning i butik för mig (ska iväg en runda så det är inte i min butik).
Ser ni Starwars kalendern i fönstret? Det är inte jag som satt dit den...*hihi*...

Hängde upp en krans på dörren idag, saknar ju förstås den vita inramningen...

Så här vintervitt såg det ut i fjorl...Perfekt inramning.

Aaahhh sååå vackert det är med snö i december...
Vår stora gran i juleskrud!

Meeen, jul blir det med eller utan snö och nog är det en massa tillbehör som också sätter julkänslan?!
Inte minst julens dofter och smaker...
Sen får man bara hoppas på ett litet snötäcke till det, förstås.

Ha en fin andra advent!
*Mariette*

9 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Ja, någon vit inramning har inte jag heller precis. Idag skiner solen och det är riktigt skönt ute. Håller öppet i butiken ett par timmar och sen ska jag ta mig en härlig långpromenad för att andas luft och pigga på mig lite då det var en sen kväll igår, 50 års uppvaktning.

Kram Marie

Norregård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Norregård sa...

Hej!! Vill så gärna ha en vit Jul...men vädret rår vi inte på!! Älskar dörren, vill ha:)) & kransen oxå förståss...*ler*..

Kram M

Anonym sa...

Vacker krans och lite snö till jul kan vi önska oss just för stämningen.

Kram

gamla skolan sa...

Så vackert Mariette ! Med eller utan snö . Jag älskar ju era fönster och dörrar !! Önskar dig en fin adventskväll ! Kramar // Susanne ♥

Anonym sa...

Vit inramning saknas här också! Soligt har vi haft idag.

Underbar krans! Lite snö därtill och allt vore som man önskar det ska vara.

Mysig 2:adventskväll!

Kram Renate

Sofia sa...

Hejsan på dig! Tittade precis in hit.... så mycket fint du har här!
Jag har också en liten butik, fast i en bod på gården.
Inne på min blogg är det en tävling på gång... var med om du vill. Kram Sofia

Vintage House sa...

Fantastiskt vackert och visst önskar vi oss snö....
ha en mysig 2 advent!
kram
sandra

EuroFlorist sa...

Vilken härlig julkänsla man får när man tittar på dina bilder. God Jul önskar EuroFlorist