fredag 9 december 2011

Helgens planer...


Godmorgon där ute!

Har ni fått någon snö?
Här har vi bara regn och blåst...
Men men, ni ser att jag har liiite snöblandad is bakom kransen?!! Alltid något!

Redan fredag igen och i helgen blir det bla hemmapyssel och julklappsshopping!

Vad har du för planer?

PS; Jag klädde granen nere vid uthuset med gamla julgranskulor, gissa om det glänste fint...tills regnet spolade bort det mesta av färgerna på kulorna!!!
Så kan det gå!

Happy Friday!
*Mariette*


15 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Hej! Bakning va annars hihi!
Jag vill önska dig en trevlig fredag!
Kramkram

Jessica sa...

Här snöar det på som bara den, helgen består av julgodis tillverkning och leksaksbytar dag. Ha en toppen dag Kram jessica

Norregård sa...

God Morgon!!
Julklappar, julbord & lussefirande...En riktig Julhelg för mig alltså:))

Happy friday till Dig oxå:))
Kram Malin

STENLYCKA sa...

Vilken vacker krans, du är skicklig på att binda vackra kransar.
I går hade vi snö, idag regn så gatorna är glashala.
I helgen skall vi ha en lien adventsbjudning, våra vänner kommer. En tradition som vi haft i många år. Nu skall jag åka till staden handla mat och blommor för att duka vackert.
Ha en fin helg och lycka till med julklappsköpen!
Kram Raina

Anonym sa...

Fina kransar du gör. Här kommer strax en blogg vän så det blir julkakor och kaffe, mysigt.

Kram

Sofia sa...

Ja, detta "underbara" väder.....
Storm och regn! vår snö ( som barnen faktiskt åkte pulka på igår!)är helt borta....
jätte fin och julig krans du har gjort!
Ha det gott,
kram Sofia

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Hoppas ni också får snö snart. Här i dalarna så har det snöat hela natten och det snöar fortfarande, så nu är det vitt och fint ute.

Härliga kransar du gör.Jag är ingen höjdare på det där, får titta på dina och försöka nån dag =)
Idag ska jag städa ungarnas rum innan de kommer hem från skolan, som en härlig fredagsöverraskning till dem ;) och sen så ska jag lägga varsin julklapp till dem på sängarna. I år orkade jag inte göra en varsin julklappskalender till varje dag (4 ggr 24 klappar... huh!) men då o då kan man ju lägga en liten present på sängen =)

Satt och tittade på äldre inlägg och på ert hus. Heeelt underbart hus ni har.

Julbord till kvällen med den lille och mannen. Mysdag idag alltså!
Ha en underbar helg. Kram Pirre

gamla skolan sa...

Denna helgen skall jag mest ta det lugnt , bara göra vad som faller mig in ! Så synd på dom gamla kulorna !
Fin bild med liiite snö :)
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

hej
ska snart bakas annars får vi se vad som händer..
här regnar och blåser det så den snö som kom är nu borta...
kanonfin krans
kram
sandra

Casa of Mia sa...

Så fin krans! Vi hade planerat att gå på Liseberg i eftermiddag men här är det storm och regn så det blir mys hemma ikväll, ha en härlig fredag

Rut och Signe sa...

Jovisst. Flera saker ser man hos andra butiksägare och som bloggar. På så vis får jag själv mycket inspiration och idéer om vad som skulle kunna funka i min butik. Sen har jag lite funderingar kring att ta in mer växter men tycker att det är stort svinn med tanke på att en hel del måste kasseras. Har provat växter tidigare och har dålig erfarenhet. Hur gör du själv med dina växter i butiken. Får du ofta problem med ohyra? Måste bara säga att din butik är underbar. Min yta på butiken ligger på 50 kvm så den är liten och det krävs en hel del pyssel för att få till det utan att överösa med för mycket varor. Idag lägger jag ut lite butiker från butiken så kika förbi bloggen så ser du lite mer.

Ha en superskön helg! Marie

HEMLÄNGTAN sa...

I helgen blir det nog äntligen pepparkaksbakning. Jag frågade min man om vi inte kunde köpa färdiga pepparkakor i år men det gick han inte med på ( pepparkakor är det bästa han vet och det räcker aldrig med enkel sats).
Här är det också bara regn och blåst idag. Eller storm rättare sagt...

Ha en fin fredag!
KRAM!!!

Hella sa...

Fredagseftermiddag , kl är 16.45 och det är kolsvart ute. Blåst regn och snöblandat regn .... usch.
Mitt upp i allt upptäckte jag att mobilen är borta ...men nu är den spärrad.
Resten av helgen går åt att skriva julkorten och slå in och posta julklapparna som skall utanför riket. Osså sonens födelsedagspresent. Viktigt att det inte levereras tillsammans med julklappen.
Ha en trevlig helg där i Halland
/Hella

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mariette
tja,,,,,,här e rena stormen,,,, å piskande regn :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Karin A sa...

Vilken vacker krans - kanske något för mig att satsa på i helgen. Det blåser fortfarande mycket här så det blir till att stanna hemma och inne. Pyssel och lite bak är vad det får bli. Ta det lugnt i stormen! Kram Karin