tisdag 20 december 2011

Dagens fråga...


Vad gör man om man har blomsterbutik och tappar rösten så här dagarna innan jul?

Viska ska man tydligen inte göra. Och kan man då inte prata heller så blir det inte lätt!
*suck*

Men underbara tjocka snöflingor föll det större delen av förmiddagen, äntligen lite vitt från himlen!
Läckra anthurium...

Igår kväll när jag stod och bakade så dök en viss Leila Lindholm upp i en radiointervju och hon fick bla frågan vilket som var hennes favoritkaka/bakverk.
Någon som vet?

Det hon svarade var vad jag stod och bakade..., litet recept på det kommer senare idag, (bara för att det är kul).
Och så är det Ernst och allt på TV nu, kan det bli mer julmysstämning?
Nej, jag tror inte det!

Ha en vinterfin dag!
/ Mariette

12 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Miljön Ernst vistas i är så härlig. Tänk om man hade ett sånt hus och inreda! Ha en skön tisdag, Marie

Anonym sa...

Det där med rösten var inte kul. Du får ha små färdigskrivna lappar:-)
Krya på dig.
Kram

Anonym sa...

Det var ju inte bra - du får köra med teckenspråket. Och som du säger - viska är inte bra heller, det tär på stämbanden.
Krya på dig nu så att du kan sjunga alla vackra julsånger under granen på lördag.
Här kommer en kryapådigjulkram /Hella

Maria i Lilla villa vita sa...

Krya på dig kära du! Förstår att du har haft en mysig kväll, med både Leila och Ernst som sällskap.... Tänk om man hade haft dem i sitt kök... kreativ lycka!
Kram Maria

Soltorpsgarden sa...

Oj men du får sätta upp en lapp att du har tappat rösten och lägga fram papper och penna så du kan skriva frågor mm, stackare! Te med honung i kanske? Krya på dig! Ja visst är det härligt med alla mysiga program och så får man ju så mycket inspiration! Kram Vivi soltorp

Fröken Fräken sa...

Det är samma här! Ja, jag har ju ingen blombutik, men jobbar man med kommunikation hela dagarna förutsätts man liksom prata en massa. Och varje gång jag försöker säga något är det som sandpappersfestival i halsen.. hu! Vi måste krya på oss snabbt!

Sofia sa...

Tappa rösten ja, det har jag faktiskt också varit med om när jag jobbade på dagis. Inte lätt, du kan ju skriva på ett block kanske.....
Får önska dig en härlig jul,
kram Sofia

gamla skolan sa...

Du får ha ett gäng lappar med olika texter !! Krya på dig och rösten !
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

Hej
men det låter inte alls toppen:( du får ha datorn i närheten och skriva text i word;)
Ernst var kanon igår och här faller ocå snö....
kram
sandra

Unknown sa...

Hej Mariette! Tusen Tack i dag kom mina varor som jag beställt o helt underbara. Ska även ge bort till Syster lite. Ta nu o värm lite wiskey o honung så ska du se att rösten kommer tillbaka. Krya på dig o Tack än en gång för snabb leverans också. Kram Beijan

Anonym sa...

Jag säger också tack för snabb leverans av de jättetjusiga stora tofsarna! De var sååå snygga och min mamma kommer säkert att tycka om dem ;-)

God Jul och Gott Nytt År
önskar jag dig

Åsa

Norr om Köpenhamn sa...

Ups, det låter ju inte alls bra!! Hoppas du 'kryar på' rösten innan jul ;o)
Önskar dig en riktigt God Jul o Gott Nytt År!!
Kram
Ulrika