onsdag 14 december 2011

Mera vackert...


Ett sent litet inlägg blir det faktiskt idag också!
Hittade dessa bilder som jag tyckte var supersnygga...
Jag gillar när julens detaljer i inredningen kan gå i rosa/lila. Det är bara så läckert. Och givetvis hittar vi det i ett danskt hem igen...
På plats ovan, cederträdet, sparsmakat pyntat i de rätta färgerna!
Urtjusigt.
 Ingen har väl undgått att det kryllar av grenar i inredningen i höst/jul?!
Skulle vilja måla en gren vit och hänga den över matbordet med lite vackra kulor i nu till jul, får väl se om det hinns med...

Ett hem i vitt med färgstarka kontraster iform av konsten och byggmaterial i avvikande färg.
Mums vad fint!!!
Ikväll har vi varit och sett filmen Simon och Ekarna, en väldigt väldigt bra film!!! Glöm inte näsdukarna bara om ni ska gå och se den...
En sådan film som jag bara älskar. En film med djup och mening och som handlar om livet och dess glädje och sorg...
Den träffade mitt hjärta.

Ha det gott!/Kram Mariette

7 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jättefina bilder, mycket inspirerande.

Den fikmen är nog en måstefilm. Näsdukar skall medtas, tack för förvarningen :-)

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad fina bilder du visar oss !! Jag hämtade ut paketet igår !! Wiiieee vad fina ljuslyktorna är, så himla fina då det är tända också..och tack för kanelstången, såå söt..
Kraaam Anette

gamla skolan sa...

Underbara bilder !!
Kramar // Susanne ♥

Norrskensnjutning sa...

God fm.Ha..ha...du har oxå bloggat om dessa bilder,det hade jag med gjort,jag bara älskar dom <3

Ha en fin Torsdag du och din mysiga blogg:)Kram från norr!

Vintage House sa...

Hej
tack för din hälsning jag känner mig bättre och orkar hålla huvudet uppe :)
De kan danskarna alltid vackert...
ha en fin torsdag
kram
sandra

Casa of Mia sa...

Vilket snyggt hem! Åh så mysigt att gå och se en riktigt bra film kram

Jessica sa...

har inte hört något om den filmen men det låter som det är en film man ska se får kolla in om det finns här omkring också Ha en toppen dag Kram Jessica