fredag 30 december 2011

2011, vilket år det blev...

 Jag måste ju bara göra en årskrönika över mitt  2011.
Det har varit en resa. Det har varit ett år jag aldrig trodde kunde bli så bra...
Här kommer en snabbrepris...
Januari

En vit vit värld och den eviga längtan efter våren.
Formex är alltid en höjdpunkt att förgylla januari med, så även detta år. Efter den känner man att man är på väg framåt igen!

Februari

Skidsemester, äntligen vågar jag!!! Men bättre sent än aldrig, och det ångrar jag inte!
Min dröm om en nätbutik tar form. Butiken beställs och mycket arbete väntar...
Reportage om mig i Magasinet.
Taket läggs om på hela butiken.

Mars

Fotar produkter så det står härliga till och försöker sätta mig in i allt det nya. Som vanligt är det mer med allt än vad jag tror, och kanske är det bra att inte alltid veta vad man ger sig in i... Man måste våga!
Så blir det då dags att öppna nätbutiken.

April

Olivia fyller 10 år på påsken.
Jag målar golv och pysslar med mina ständiga projekt. Nätbutiken börjar jag komma in i nu och behöver inte slita mitt hår hela tiden!

 Maj

Inget går väl upp mot Maj när man känner att allt är i sin början och hela den underbara sommaren ligger framför en... Syrenerna blommar och i Skånes Metro Bostad publiceras ett reportage från vårt hus, som på framsidan får namnet Mariettes renoverings resa!

Juni

Stort fint reportage om mig och min butik i Magasin Laholm!
Midsommar kommer och går.
Jag bakar och bakar och på gården bakom butiken dansar pionerna stora och mäktiga.
Massvis av nya kunder hittar till Knäred pga av reportaget!

Juli

Knäredsdagen.
Succè för serveringen vi har på gården. Jag som tyckte jag bakat mest hela tiden hade ändå inte riktigt kakor så det räckte till, men det fanns en kväll inför nästa dag...
Eric fyller 7 år.
Inredningsreportage fotas hemma hos oss en solig lördag.
Semester.
Nya intryck att fylla sommarsinnet med.
Och fruktansvärt massmord i Norge som skakar om...

Augusti

Åker till Turkiet och över fyrtiograders värmebölja.
Varmt och vackert.
Går på stranden långt borta och tänker på min bästa lilla vän som hemma begraver sin älskade mamma...
Livet är aldrig rättvist...

September

Dags för Formex igen som är startskottet på säsongen.
Höstens första kranskurs har jag i butiken.
Jag blir nominerad till Årets Köpman i Laholms Kommun.
Ett reportage fotas i butiken inför nästa höst.

Oktober

Vilken månad Oktober blir!
Jag vinner Lisa projektets fototävling där motivet ska vara lokalt från bygden.
Sen vinner jag priset som Årets Köpman 2010 i Laholms Kommun på Guldkvällen i Mellbystrand. Vilken ära!!!  (vad är det som händer?)

November

Reportage om mig i Hallands Affärer.
Kranskurserna fortsätter.
Julskyltningen går i stormens tecken.

December

TV-reportage från butiken och hemma hos oss i TV4 Hallands inredningsserie Bohag som görs av Patrik Henningsson. Roligt, men lite nervöst att se sig själv så...
Dags för den underbara julen.

Tack för 2011. Tack alla ni som läser bloggen.
Tack alla ni som skriver och säger så fina ord.
Tack.
Jag är så glad att ni hänger med mig här.

All lycka och välgång till dig som tar dig tid att titta in här.
Må 2012 bli ett vackert och lyckligt år med drömmar som slår in.
Vi ses imorgon igen.

Kram från mig!

28 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej fina Mariette!

Tack för all inspiration under året, dina bilder är underbara! ♥

Kram och Gott Nytt År!!!
Mia

Ullis sa...

Vilket år du har haft!! Så otrligt häftigt och inspirernade att du har vågat satsa så stort!
Hoppas du får ett lika givande år 2012!
Gott nYtt år!
Ullis

Källeboda lantliv sa...

oj ! så mycket som hänt när man ser tillbaka...du kan luta dig bakåt och vara nöjd ...KRAM ...OCH ETT GOTT NYTT ÅR ..om vi inte hörs innan ...jeanette.kallebodalantliv

Rut och Signe sa...

Vad underbart med sådan framgång! Ditt år har varit riktigt händelserikt och jag önskar dig ett lika härligt år 2012. Laddar inför Formex nu och nya planer smides inför mitt 2012.

STORA KRAMEN Marie

Lenas trädgård sa...

Vilket år du haft! Och vi bloggvänner har fått vara med på resan känns det som!
Ser fram emot att få vara med 2012 oxå!
Kram och Lycka till med ett nytt härligt 2012!
Lena

Det vita dårhuset sa...

Grattis till ett underbart år!! Hoppas dig ett nytt står dig åter!
Kan inte dra blicken ifrån dig bara..... Fan vad snygg du är! Är nog den härligaste kvinna jag sett på länge!
Gott nytt år/ Erika

bloggernefa sa...

Fint at følge dig her på bloggen. Jeg ønsker dig held og lycka med nya året. Tak for din flotte inspiration under året.

kram från
Eva
evigglade.blogspot.com

Vintage House sa...

Du har verkligen haft ett helt fantastiskt år vännen och det är så underbart för er.......
kanonhärliga bilder......
ha en fin dag
kram
sandra

LOPPISLIV sa...

Vilket år Mariette! Hoppas du får ännu ett fint nästa. Gott Nytt till dig min rara bloggvän. Kraaam Paula

LOPPISLIV sa...

Underbara bilder...glömde nämna det, blir alltid så glad när jag kikar in här :-)) Kram P

Viola sa...

Tala om att du haft flyt 2011 :) det glädjer mig och tack för ett trevligt bloggår och alla fina hälsningar, GOTT NYTT ÅR, kram VIOLA

Norrskensnjutning sa...

Gott slut på dej & njut av året som varit,det är du värd:)Det nya året ger nya,roliga upptåg med säkerhet.
Tack för önskningarna och Gott Nytt År:)Kram från norr!

AnnaHelena sa...

Fina bilder från ett fantastiskt år! Du verkar vara en positiv tjej som arbetar hårt och det är härligt att se att det lönar sig! :)
Önskar dig ett minst lika gott 2012 och tackar återigen för din fina, fina blogg!

Kram // AH

Annika Christensen sa...

Ja vilket år du har haft! Helt fantastiskt!
Ha ett Gott slut och ett Gott Nytt så hörs vi på det nya året.
Annika

Anonym sa...

Vilket härligt år och tack för all inspiration.

Gott Nytt År!

Kram

Anonym sa...

Åh, så roligt.....du vågade satsa...o du har slitit o jobbat för det! Det är EXTRA roligt när du kommer från en liten by o du sätter KNÄRED på kartan. 08:orna kan slänga sig i väggen för vi från landet KAN :)
Du tar fantastiska bilder o inspirerar så...jag känner mig hedrad av att en grannby-tjej (V-p o Knäred)blir så framgångsrik!!!Jag sprider det i Malmö!
Stort grattis o Gott nytt år till vackra dig M o hälsa din hjälpsamma mamma!

Marina

Marie sa...

Vilket år du har haft Mariette, helt fantastiskt!!!

Önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År!

Kramar Marie

Christina / Synål / Stina sa...

Ja vilket kapitel i din bok det är om 2011 för din del. Härligt och underbart.
Det är bara att Önska licka mycket lycka till nästa år till dig och din familj.
TACK för denna UNDEBARA blogg.
Kram och Gott Nytt År.

Unknown sa...

Passar på att önskar dig ett gott slut på detta året och ett spännande 2012.

♥ Må så gott & va rädd om dig! ♥

Kram Camilla

Marie - Systrarna sa...

Vilken fantastisk förebild du är! Stort lycka till fortsättningsvis, ett riktigt Gott Nytt År önskar av dig. Kram!

Mejrams! sa...

Vilket fullspäckat år du har haft. Ett riktigt gott slut och ett gott ny 2012 önskar jag dig!/Kram Merja

Trädgården på Höjden... sa...

WOW. Så mycket som har hänt på ett år. Underbart. Du är väl värd all framgång. Det är så kul att kika in på din blogg och få ta del av allt som händer och sker tillsammans med dina fina bilder.

Ha ett glittrande nytt år!
Hälsar Åsa

IsJa sa...

Gott Nytt År till dig! Du inspirerar och genom ditt enorma arbete bevisar du att drömmar verkligen inte behöver vara orealistiska! Girlpower:)
Kram

C De-sign sa...

VARMT LYCKA TILL i fortsättningen! Tack för det här året! Jag vill nu önskar dig ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2012! Kram fr C

Johanna Stålros sa...

Vilket färgsprakande och fint år du haft!!! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Ser fram emot att kika in här under 2012. Kram Johanna

Norrfrids Eija sa...

Fantastiskt år du haft, Mariette! Din blogg upphör aldrig inspireras, tusen tack för dina vackra bilder!
Önskar dig ett minst lika lyckosamt 2012!
Kram EIja

Anonym sa...

Fantastiskt 2011 !!! Hoppas dina drömmar slår in även 2012 ! Gott Nytt fotoår ! önskar Jenny

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ditt år låter helt magiskt och underart.
Jag önskar dig fortsatt lycka till och en dog fortsättning på det nya året.

Anna