onsdag 28 december 2011

Presenter...

En favoritvy i köket,-...och vackra vackra amaryllis i ljuvlig färg...

Halloj Vänner!

Hoppas ni har en bra dag!
Det är redan mörkt, men mysigt och varmt inne!

Före jul florerade det en del julönskelistor på nätet, och efter jul har man fått se lite julklappar hos folk, roligt tycker jag.

På dessa bilder från vårt kök idag så syns två av mina julklappar minsann!

Den vita skålen som står i fönstret är en goding från Bruka, som jag tycker är så härlig i form och färg. Och hur vacker är den inte att servera julgröten i?!!

På bilden nedan skymtar en annan julklapp, den stora brickan från Svenskt Tenn, (jag är älskar deras grejer och mönstervärld...)
Visst känner man att festligheterna ligger i luften nu inför nyår?!
Mycket glitter & glamour och festliga buketter!

Ha en go dag!
Kram Mariette

11 kommentarer:

lotta sa...

Såå fina julklappar du fått! ja jag myser fortfarande av julstämningen men jag kan nog ladda inför nyår när vi väl är där!! Kram LOtta

AnnaHelena sa...

Förstår att den vyn på den översta bilden är en favorit! Det är jättefint med det spröjsade fönstret och så granen på andra sidan. Och amaryllisen. Ja; jättefint! :)
Och Svenskt Tenn har väl de perfekta presenterna? Brickan är ursnygg!

Kram // AH

Anonym sa...

Vackra bilder och vilka fina julklappar du har fått.

Kram

gamla skolan sa...

Fina julklappar ! Brickan är verkligen läcker , jag gillar också Svenskt tenn !
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

kanonhärliga presenter och brickan är läcker....
ha en mysig kväll
kram
sandra

Rut och Signe sa...

Jag fick en dator i födelsedagspresent! Fyller på självaste julafton, fniss. Datorn jag hade innan har blivit så trög och min nya känns mycket snabbare och bättre. Nu jobbas det för fulla muggar och det är lika mycket kunder ute nu som innan jul! Rear för fulla muggar. Hur har du det själv med?
Önskar dig riktigt GOTT NYTT ÅR och ha en härlig helg.
Varma blogghälsningar Marie

Källeboda lantliv sa...

Inspirerande bilder du bjuder på .., alltid lika fint ... Kram Jeanette. Kallebodalantliv

vardaxlyx sa...

Jätte fina klappar. Hmm nyåret väntas in med spänning! Kramkram i massor till dig!

Casa of Mia sa...

Så fina bilder, amaryllisen är fantasisk i färgen kram

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina julklappar du fick .Färgen på amaryllisen var ju bara så läcker.Ha en skön torsdag.Kramar Rita ♥.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så fina klappar tomten kom med! Min favorit blev ett vackert armband med en liten berlock av Eiffeltornet.

Idag så inhandlade hummern!

Önskar dig ett sprakande slut på 2011!
Hälsningar monica