torsdag 8 december 2011

Mitt mörkare jag...

 Hej Svejs Alla Fina!

Har man sagt A får man säga B eller hur?!  Och visa att man gjorde det man sade!

Så här blev i alla fall resultatet att gå från blont till mörkt.
Känns jättebra, känns som vinter (hur det nu känns?!)

Det som är roligt när man byter hårfärg är att man helt plötsligt kan ha andra färger på kläderna, som inte alls funkade vintertid med blont hår...exempelvs ljusrosa är inte en färg för mig på vintern med blont hår, men med mörkt hår blir det något helt annat.

När jag kom från frissan hade jag lite "September" (Petra Marklund)look, med höög bakåtstruken lugg och till det fick det bli en stor uppsättning på ena sidan..lite coolt, men den bilden bjuder jag inte på...*haha*...En sån frisyr måste man vänja sig vid!

Må så gott!
Kram Mariette

16 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Du blev kanonfin härligt att du trivs...
En msyig dag till dig..
kram
sandra

fröken knopp sa...

Så fint Mariette!!!

Varmaste Kramarna Elin

Rut och Signe sa...

Ser supersnyggt ut. Kan tänka mig att det kändes lite annorlunda med Septemberfrissa, men på dig säkert helläckert. Själv så är jag tant brun lite året om fast kanske lite solblonda slingor till sommaren. Ska sätt i lite ny färg i mellandagarna med hjälp att dottern som har jobbat inom frisörsyrket.

Kramen Marie

Bestefars Verksted. sa...

Veldig,veldig fint,så tøff du ble !!! Selv tør jeg ikke helt.... :) Stå på,du gir så mye inspirasjon.......spesiellt nå i juletiden,med alle dine vakre kranser !!! Klem.

Natalie sa...

Vad tjusig du blev i det mörka håret. Kul med förändringar som gör att man känner sig lite som ett " nytt " jag : )

Anneli sa...

Jättefint!

Så skönt att du är nöjd, kommer ihåg hur hemskt det var att komma hem från frissan och nästan gråta............nu slipper jag det!

Kram Anneli.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Den dramatiska rubriken fick mig att haja till! Du blev ju jättefin med en mörkare ton i håret! Visst är det roligt att förändra sig och själv har jag gått från höst till sommar, som man säger, när man gör färganalys och då är det helt andra färger och nyanser som gäller.

Ha en fin eftermiddag och kväll!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Du är lika söt i den mörkare hårtonen som i blont! Kul att förändra sig och kunna ha lite andra färger.

Ha det gott med din nya look!

Kram Renate

Jessica sa...

Å vad fint det blev du passar verkligen i det. Kram Jessica

Soltorpsgarden sa...

Jättesnyggt! så fint med fläta så där! Kram Vivi soltorp

Norrskensnjutning sa...

SNYGGT:)Det skiftar lite ljust i det är snyggt:)Skönt med fläta,då är man fin i håret hela dagen:)

Ha en härlig kväll kramiz från norr(som har fått mycket med snö)!!

AnnaHelena sa...

Du är jättefin!
Både med ljust och lite mörkare hår!
Kram // AH

VITA NYANSER sa...

Så snygg du är i ditt mörka hår! Superfint!

Kram L-L

Unknown sa...

Du är jättefin! Du gjorde lite slingor också ser jag, fint!
Ja vi vill gärna se Mariette med Septemberlook!

Kram Anna

Mariette sa...

Tusen tack söta rara ni!

Kram Mariette

Vita Vardagen sa...

Det klär dig jättefint. Och oj vilken fin tröja! Måste fråga vart du hittat den, har länge letat efter något i den stilen men haft svårt att hitta den perfekta :)
Ha en fin dag!
Kram Johanna