lördag 17 december 2011

Så var stora granen på plats!

Hej där ute!

En hälsning mitt i lördagsbestyren får det bli!

I eftermiddag har barnen och jag tagit in julgranen.
Sannerligen inte det lättaste eftersom det inte är minsta varianten som står i vårt hus...
Som jag fick kämpa innan den stod rätt i gjutjärnsfoten! PUH!
Men en en bra kvinna reder sig själv minsann (och ger sig inte!)!

Varje år vill jag gärna ha något nytt pynt i granen...,
och i år blev det tre stycken vise män från SIA (min butik). Passar in i färgerna som är övervägande silver och vitt. Går dock och klurar på om jag ska hänga dit vita band också...
Silverglittret som syns på översta bilden är bla sådant som min farmor och farfar hade i sin gran. Jag har själv köpt mitt på loppis.
Tända ljus och doftande hyacinter...
***
Så nu står alltså granen och glittrar i stugan, vad skönt det känns.

Imorgon ska Olivia och Eric få ta in sina granar, lite mindre varinter!, och en massa pynt ska hängas i dem som gör mig nostalgisk eftersom det kommer från granarna som alltid stod i mitt rum när jag var liten...
Dessa ljuva minnen!

Ha en fin kväll!

KRAM
M

8 kommentarer:

Lilla Majken sa...

Det var en riktigt fin gran. Min sambo köpte en gran i ungefär i den storleken, till vårt lilla lilla vardagsrum. Det var många grenar som fick tas bort.

Kram på dig! Therese

EvaB sa...

Ståtlig gran och vackert pyntad!
Kram!

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Superfin gran och vad mysigt med smågranar till barnen. Här hemma har det bakats julkakor idag, med regnet utanför. Man får göra vad man kan för att skapa julstämning, i morgon blir det gran för oss också.
kram Victoria

Anonym sa...

Mysigt med gran. Jag kör en mindre variant med katt under:-)

Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Det gör ju så mycket när man får granen på plats. Vi kämpade på med vår gran igår och barnen blev så glada.

Ha en fin lördagskväll!
/Jenny

Johanna Stålros sa...

Så fin- underbara pynt. Kram Johanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker gran och det är så fint när pyntet följer en färgskala. Ser ut genom fönstret att det börjat snöa igen. Det har kommit ca 5 cm i natt, så nu är allting vitt, vitt, vitt. Nu ska gå ut och mata fåglarna...

Önskar dig en fin 4:e advent!
Kram,
Regina

Casa of Mia sa...

Mycket fin gran och pynt, härligt kram