torsdag 1 december 2011

December och första paketet...


Välkommen December!

Visst låter det vackert med den förste december...
Lite magi över det tycker jag, och en massa förväntan förstås!

Idag är det många adventskalendrar som börjar öppnas.
Här är årets version hemma hos oss.

Ovan; kvällsbild med regnet mot rutan (ja istället för snön då!)

Iår har jag hängt en björkstam i fönstret och lagt en stor lärkkvist ovanpå. Sen har paketen hängts dit. Ett paket varannan dag.
I fönsterkarmen enris, kulor, smällkarameller och en snöbollsslinga.
"Ska det va, så ska det va!"
Vad tyckte barnen om årets julkalender på TV;n? Hemma hos oss tyckte de att den var lite konstig, men det kan ju ändra sig och bara bli positivt!

Nu ska vi snart in til stan...

*GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA LINDA!!!*

KRAM
M

7 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Så fint du har gjort, min flickor tyckte väldigt mycket om julkalendern, kul kram

sussi sa...

Så fint:) Tack så mycket fint du har så nu har jag shoppat lite hos dig Kram Sussi. Ha en underbar dag.

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har...ha själv precis börjat blogga.. det är ju roligt. Hrm blev lite fundersam.. undra om det var av dig jag beställde tavlan "hapiness........ mvh Maja

Källeboda lantliv sa...

Jättefin kalender .. Ett tips för förskolan kanske .. Vi gjorde en liknande för ett tag sedan .. Gulligt ! Å vacker att vila ögonen på ., kram Jeanette . Kallebodalantliv

gamla skolan sa...

Åh ! Så vackert !!! ser nästan magiskt ut i ditt fönster !
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

Hej
Så härligt det ser ut och härligt med denna glädje för barnen..
Mina är lite för små för kalenderen så vi har inte sett den...
kram
sandra

Anonym sa...

Trevlig julkalender du fixat! Blir att kika på kalendern ev när någon av de små sover över.

Kram Renate