tisdag 27 december 2011

Så var det tisdag...

Min stora lärkgren fick lite belysning för att synas bättre där i sitt hörn...

Hej Hopp Tisdag!
 (men nog känns det som måndag!)

Hoppas ni har en fin dag så här efter julhelgen, som alltid känns så snopet kort...
Man vill ju bara ha meer jul tycker jag...
Ja det gäller verkligen att dra ut på festligheter och julmys om man tycker som jag!

Igår firade vi jul hemma hos mamma och pappa, och en del ljus att släcka innan man åker hemifrån blir det! (Ser ni brandvarnaren på ljuskronan, sk snap alarm?!!)
Idag är det en massa att röja med i affären efter julens ståhej... Städa, fixa och dona precis som vanligt...

Nu kommer snart det glittrande nyåret med sitt vackra...visst är det härligt!

Ha det bäst!
Kram Mariette

11 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Ja, mellandagarna är underbara, forsätta njuta av julen och samtidigt se fram mot nyårsafton kram

Anneli sa...

Visst känns det alltid som om julen bara försvinner.............men så är det när man har roligt.

Tack för boktipset, då vet jag att den senaste Keppler är värd att köpa!

Kram Anneli.

Anonym sa...

en så bra idé med att sätta en smart alarm ovanför ljuskronan det måste jag bara prova också. Bor i ett gammalt torp och har närmast manisk skräck för att glömma släcka så det blir inte ofta som jag tänder levande ljus men det kanske blir ändring på det nu.

Tack för allt vackert som du visar oss.

Annelie, bloggläsare från Värmland

Maria sa...

Så fint du visar. Smart brandvarnare. Ja nu stundar det nya året.
Må så gott kram Maria

Norregård sa...

Visst går det fort, det gäller att njuta & det gör jag:)

Kan inte sluta titta på dina galet vackra fönster!

Kram Malin

Vintage House sa...

så vackert med lärkgrenen och underbart med dagar att bara njuta...
Tusentack för din grattishälsning, det har varit en mysig dag....
kram
sandra

marina_hersler@hotmail.com sa...

Så fint ditt lärkträd är M. Har du hittat hela i skogen, o klipper du då en stor gren eller?Jag fattar inte hur man får en så stor gren/eget litet träd annars????? Jag letade i skogen runt Våxtorp hittade inte ett enda lärkträd, men sen såg jag hur mkt som helst på ett annat ställe!!!!Nära nära mitt barndomshem :) om du vill veta var så maila mig privat!!!
Så nu har jag grenar lite här och var också, jättefint :)


Kram Våxtorps Marina i Malmö

Anonym sa...

åh, jag glömde ju skriva att Snap Alarm är min väninnas man som ligger bakom.Vänninan är uppvuxen precis som jag i V-p, men numera bosatt i STHLM.Snap alarm är väldigt smart o praktiskt. Finns numera att köpa även på BAUHAUS (för dig som undrade).

Våxtorps Marina

ANETTESHUS.COM sa...

Ønsker deg og dine fortsatt fiiine juledager!

KLEM KLEM
Anette

Mariette sa...

Hej Marina!

Tack för tipsen och de fina hälsningarna!
Den stora lärkgrenen låg nerblåst efter en storm, det har ju varit en del sådana.
Vårt Snap alarm fick vi för flera år sedan och då köptes det på NK, men det har säkert fått fler återförsäljare, tack för tipset om Bauhaus. Både snygg och smart brandvarnare!

God fortsättning!

Anna Stenberg sa...

Ja visst går det alldeles för fort! Det är bara ett par dagar sedan jag väntade in första advent!!! God fortsättning!!!