söndag 11 december 2011

En tredje advent...& julens doft...

Doftar alldeles underbart här hemma just nu gör tazetterna...
Förförande, ljuvligt och vackert doftande...
Rekommenderas!

En annan favorit just nu är hyacinter inslagna i vitt vaxat papper.
Jag planterar dem alltså inte utan bara sätter dem tätt ihop i sina papper i en kruka.
Julklappsshopping med tillhörande mysig fika har varit dagens "att göra".
Härligt att strosa runt på stan och titta på juleljus och fina saker.
Lugn och ro och ingen köphysteri, inte ännu i alla fall.

Nu har jag många påsar att packa upp!

PS; Om allt går enligt planerna så kommer reportaget från min butik på TV4 Halland imorgon,- i Patrik Henningssons serie Bohag.
Så missa inte lokala Nyheterna imorgon bitti! Kan förstås även ses på nätet.

Vi ses!
Ha en fin tredje adventskväll!
Kram M

*Uppdatering ang TV-inslaget*
Morgonsändningarna på TV4 Halland kommer att innehålla en sk kort-puff för BOHAGS inslaget som sen sänds i sin fulla TV längd 22.30. Det längre inslaget på BOHAGS hemsida kommer nog att publiceras under dagen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är vackert med blommor. Jag har kattsäkrat mina hyacinter inlindade i mossa under en glaskupa:-)

Kram

Casa of Mia sa...

Så vackra bilder och blommor, önskar dig också en härlig kväll kram

Källeboda lantliv sa...

Det var ju ettbra tips för hyacinterna .. Grattis till tv debuten ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Lilla Majken sa...

Vackert! Köpte tazettlökar för ganska länge sedan, men har slarvat med att vattna dem.

Det ska bli kul att se tv-inslaget imorgon.

Ha en fin kväll! Kram Therese

Vita Vardagen sa...

Så fantastiskt fint du gör med dina blommor! Hur får man tag i vaxat papper? Jag har sökt med ljus och lykta men utan resultat :(
Hoppas du får en fin start på veckan!
Kram Johanna

Knopp och Blad sa...

Tack för det goda receptet på mjukpepperkaka.....
testade den i helgen och bjöd mina kunder på igår, den var väldigt uppskattad och flera fråga efter receptet...
Ha en bra dag.

Kram Kerstin

Vintage House sa...

Kanonfina bilder och vackert med blommorna...
ha en fin måndag
kram
sandra

Made by Ina sa...

Super härliga bilder, ger massor av inspration

Marina