söndag 22 december 2013

Så var det snart jul igen...

 
Blommor på väg till någon i jul...
 
God Morgon!
 
Här har jag tassat ner i ett tyst sovande hus, satt på kaffe, tänt ljus och lyssnar på julmusik.
Igår tog barnen och jag in granen och klädde den.
Äntligen!
Och hur mysigt blir det inte när den kommit på plats...
 
Den är så stor i år, visserligen brukar vi ha stora granar men i år är den ännu "värre", och endast fem cm återstår till taket så det var med nöd och näppe, och så skulle jag ha den under balkar i taket för att få den till rätt plats i rummet...
Puh, skönt när den stod där den skulle om man säger så.
 
Vi har ett stort stora rum med högt i tak men granen är magnifikt stor också...haha...
 
I år förnyade vi oss och klädde den i silver och koppar.
Det blev verkligen fint.
Jag tog bort det rosa och vita jag annars också brukar ha i.
 
Bild kommer när det finns ljus att fota den i...
(lade ut en bild på instagram igår men i mörker syns absolut inte färger på pynt)

 
Nu längtar jag verkligen tills det är jul och hela familjen i vårt hus är samlad.
 
Idag har vi öppet 11-13 i butiken.
 
Välkomna om ni har vägarna förbi oss.
 
Mariette

3 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Tänk att få en sådan blomma, vilken lycka!

En väldigt grann och ståtlig gran minsann. :-)

God Jul fina Mariette! Hoppas ni får en skön jul.

Kram kram

Rut och Signe sa...

Önskar dig en riktigt fin jul med välbehövlig vila. GOD JUL! Marie

Elna sa...

God Jul från mig och buskatterna.

Kramen