söndag 29 december 2013

Inför nyårsafton...


Underbara hyacinter i rosa på väg att slå ut...
 
Hej!
 
Idag försöker jag förbereda för nyår här hemma.
 
Vilken vånda och beslutsångest jag fick över vad jag skulle bjuda på helt plötsligt igår...
Man ska inte börja tveka när man bestämt sig för då är det kört...
 
Men nu har jag precis lagt kött i marinad så nu kan jag inte ändra mig.
Mina gäster ska ha med förrätt och efterrätt så där har jag inte behövt vela...(!!)
 

 
De silverglittriga kuddarna har fått ta plats i soffan lagom till nyår)).
 

 
På ett litet sidobord i stora rummet står ljuslila multihyacinter, -de levererar verkligen med många fina blommor på skira små stänglar.
 
Hyacinter tycker jag man ska njuta av så länge det går.
 
För mig är de lika mycket symbol för ett nytt fräscht år som för julen.
 
Kram!


4 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Så nyårsvackert du har hemma! Och så skönt att inte behöva stå för hela menyn själv;) Mycket snygg kofta på bilden nedan,. är det ngt du har i din butik??

Gott Nytt Bloggår kompis!!!!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

...måste ju få tillägga, vilket helt otroligt mysigt julbord dina släktingar hade anordnat på logen, såå underbart och perfekt juligt såsom man vill ha det! Och din julgran var ju bara makalöst vackert!!!!

AnnaHelena sa...

Vilka fina hyacinter! Jag gillar de vanliga, knubbiga också, men de där var så skira och fina! Känns nästan lite våriga!

Ha det fint - det blir säkert bra med maten du valt till nyår! :-)

kram // AH

Ekenäsliv sa...

Här velade jag med desseretn, men bestämde mig för det jag tänkt från början :) Hoppas det blir bra!

Ett riktigt Got Nytt År!
Kram Anna