måndag 2 december 2013

Bildregn från årets julskyltning!

 
De fina små Tine K granarna är en riktig favorit, både att ställa och att hänga...
 De gnistrar så fint, speciellt när det skymmer...
 
 
Hej Decembervecka!
 
Och en strålande start på den blev det med gnistrande vit frost och soligt, klart och kallt.
En riktigt vacker dag med andra ord.
Hade varit fint om det fått fortsätta så...
Det ger december så fin inramning eller hur...
 
Nu kommer som utlovat en massa mera bilder från min julskyltade butik.
När jag kom hem sent på lördagskvällen så var jag inte hundra på om det blev så bra... Men med pigga ögon på söndagen så insåg jag att jag var jättenöjd))! Får man säga så,..haha...jag gör det i alla fall.
 
Jag är supernöjd med årets julskyltning och det är en fröjd att gå till jobbet i sin julpimpade fina butik!
 
Den som letar efter tomtar får söka sig ut till antiken på gården, för där lever de fortfarande i allra högsta grad, men inne i butiken är det inte tomtar som gäller.
Det är en annan typ av jul än för några år sedan.
Det ska vara horn, skinn, djur, stjärnor, granar, kottar och kulor av alla de slag...
 
I LOVE IT!
 
Här kommer en liten rad med bilder...
 

 
Vi har fått hem nya tallrikshyllor från PB Home.
 


 I denna delen är det inte rött.
Här är det mera koppar, svart, trä och vitt...
 

 Men på andra sidan är det härliga röda inslag!
 


 
Älskar dessa formar och uppläggningsfat från Tine K Home.
Kommer också snart i nätbutiken.
 

 
Den perfekta champagnekylaren))!
Eller att bara fylla med blommor (jag har som ni ser kottar, men maffigt att tex fylla med vita orkidèer...)
 




 Såg de vackra fåglarna på Zetas i somras och nu finns de hos oss också...
Så otroligt ståtliga, här ser man bara en liten skymt...
 
En annan riktig favorit är de underbara långa glasgirlangerna som det syns en droppe av här ovan...
Fina att hänga i ett fönster för lite diskret elegans...
 


 
 I "stora skyltfönstret" är det i år björkstammar, hängande amaryllis, horn, skinn, svart, grått, glas, silver och rött...
 
Älskar det varma röda till de färgerna...






 Det var en kik från butiken det.
Inser att jag långt ifrån fotat allt, men det går inte...
Och då hade ni nog somnat.
Men här var en del.
 
Ikväll, står julklappsinslagning på schemat.
 
Ha en fin måndagkväll!/ Mariette


5 kommentarer:

Systeryster och jag .... sa...

å vad mycket fint du har

det känns som jag måste ha en semesterresa åt ditt håll snart....

Anonym sa...

Det var lika fint idag, som vanligt blev det en inspirationsrunda i butiken - underbart, njuter än av allt fint, i tanken o bilderna här som påminner //Eva

Anonym sa...

fint fint som alltid ....
Julgranar från Halland på Gärdet - vart nånstans på Gärdet?
Hella

Anonym sa...

Vilken härlig skyltning! Skimrande gottebord :)
Tack för all inspiration nu inför jul.
//sandra

Tulipa sa...

Hella, på Gärdet bredvid Cirkus Skott, finns det granar från våra trakter...

Tack Sandra, Eva och Systeryster!

Fortsatt skön december på Er!