lördag 21 december 2013

Öppettider och lite om granar...


 
En morgon hälsning från mig med lite praktisk information .
 
Idag lördag vi öppet 9,30-13
Söndag 11-13
Måndag 9,30-17,30
Julafton 9-12
 
 
Varför inte göra en egen gran att ställa på ett bord hemma?
Om ni nu skulle råka ha lite tid över för pyssel...
 
Denna har jag gjort av oasis, lera i botten och en lärkpinne som jag använt som stam.
Sedan har jag nerifrån och upp satt dit granriset (nobilis) med hjälp av tjock ståltråd jag klippt av och format som hårnålar.
 
Fint att pynta eller bara ha ganska grön och enkel.
 
Min gran är pyntad med snö, vitt ullsnöre, små vita kottar och lite silverbuljongtråd...
 

 
I eftermiddag ska barnen och jag ta in julgranen och pynta.
Det ska bli riktigt mysigt och är väldigt efterlängtat...
 
Snart är hela familjen hemma också...
 
Då är det äntligen jul.
 
Ha en fin lördag!
Kram!

1 kommentar:

På landet vid havet sa...

Vilken söt gran! Smart idé! =)
Kram Mia