torsdag 5 december 2013

Klippt, klappat och klart...

 
En riktig "samla energi dag" har jag haft idag.
 
Tjejsnack, tjejshopping och en mysig lunch, utan brådska, och utan att samtidigt hänga över jobb, som jag liksom alltid gör nu för tiden.
 
Jag hittade, förutom julklappar, en toksnygg jacka till mig själv...
Så mer än nöjd är jag.
Och vi hann hem innan stormen blev otäck också....
 
Desto värre var det för tjejerna som skulle hem från friidrottsavlsutning i Markaryd och långa rader med andra bilar och lastbilar som ikväll kom körande på stora vägen här utanför vid åttatiden...
 
Träd över vägen, kolmörkt, regnigt och stormigt...
 
Som tur var (blink blink) hade Julgransservice (mannen här i huset) kommit hem från Stockholm ikväll för att hämta mera granar och köra uppåt imorgon förmiddag igen..
 
Fram med motorsågen och så folk som hjälptes åt att dra bort trädet så var det löst (hur länge dröjer det när man ringer polisen om ingen i närheten kan hjälpa...usch, inte roligt och otäckt att bli fast när det stormar och träden står oroväckande på rad...)

 
En sån här fin sax använder jag till julklappsinslagningen i år.
 
Ny från Olsson & Jensen och ny i nätbutiken.
 
Kram!

1 kommentar:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är det bra att man kan hjälpas åt, här slog stormen till för några veckor sedan och det låg träd över allt inte roligt.
Ha en fin helg/Kram Theres