lördag 14 december 2013

Att förbereda...

 
Granar och cypresser av olika slag, orkidèer, amaryllis och hyacinter är blommorna hos oss denna jul.
Grönt och vitt är alltid lika vackert och fridfullt på något sätt.
 
Men till julafton måste jag ha lite röda snittamaryllis förstås. De ska stå på bordet och stråla så där pampigt som bara amaryllis gör..
 
Idag bakar barnen pepparkakor, jag virar in julklappar och lyssnar på julmusik och så tänkte jag fixa lite julfint.
Men hela dagen har ju nästan försvunnit.
Som vanligt förstår jag inte vart den tog vägen.
 
Nåja, nästa helg ska granen in och då är det fix deluxe,- sista touchen inför jul.
Hos oss kommer granen inte in långt innan julafton.
För även om jag gillar att börja tidigt med det mesta så gäller det inte den.
Den har sina egna regler och traditioner.
 
Sen,
 är det jul.
 


 
Ha en fin lördag.

1 kommentar:

Källeboda lantliv sa...

Mysigt ! Gillar ditt skåp ! Kram Jeanette