måndag 5 september 2011

Lilla Du...

...det känns ganska fridfullt när regnet sveper in och de små gula löven sakta börjar falla...
Grått är vackert till allt...
Får allt annat att framträda extra tydligt och utvalt...

Idag blir det bilder på Olivia som fick så fin håruppsättning hos frisören (Johanna som klipper i Knäred).
Vi pratade om olika sätt att fixa upp håret och då gjorde hon denna variant, ska se om jag kan göra den på mig själv... Lite romantisk och söt eller hur?






Lilla hjärtat som börjar bli stora hjärtat
Som har alldeles för stort samvete
Vill alla väl och att alla ska vara lika,
ingen ska vara utanför och ingen ska behöva vara förutan...
Med en egen vilja av stål och med ett skapande vareviga stund av minsta lilla som går att finna...
Hon heter Olivia och hon kommer alltid vara mitt lilla hjärta

Lev väl
*Mariette*

17 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fin hon är Olivia och fin i håret. Otroligt vackra egenskaper har hon också...sen påminner hon väldigt mycket om sin vackra mor också...

Önskar dig en fin tisdag!
Kram,
Regina

ANETTESHUS.COM sa...

Så fiiiin, din store, lille Olivia!

Ha en glad uke!

KLEM
Anette

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
StrandviksVillan sa...

Först av allt: Ljuvligt inlägg!!

Sen... usch så ledsen man blir att behöva läsa sån här s--t som här ovan... Man kan bara tycka synd om den personen som skrev. Definitivt inte alla skruvar på plats där.

JAG gillar din blogg och dina bilder!
kram, Ann-Christine

UlricaA sa...

Fina bilder! Vad säger ni om söndag eller fredag eftermiddag? tid är helt öppet :O)

STENLYCKA sa...

Vackra bilder på din söta dotter hon är en kopia av sin mor.
Du skriver så kärleksfullt om din dotter, underbart att läsa.
Hoppas du har sol idag, det har vi här efter en regnvädersdag igår.
Allt gott till dig!
Kram Raina

Anonym sa...

Vad vackert du skriver om din flicka, jag blir alldeles tårögd också för det passar så väl in även på min minsta flicka.
Ha en riktigt bra dag Mariette!

Kram / Lena (Rosenskära)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hon är så fin Olivia, och med den fina frisyren är hon väldigt lik mamma. Du har en go och omtänksam dotter, förstår att hon värmer mamma-hjärtat. Jättesnygg kofta också.
Kramar
AnnaMaria

Norah och flocken sa...

Prcis så satte jag upp mitt hår när jag var i Olivias ålder.....tänk att modet går igen...i stora cykler :-)

/P

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Underbart inlägg om din lilla tjej.
Att läsa dina ord är som att läsa mina egna, det jag känner för mina barn är större än störst och visst älskar man dom så det gör ont :)
Ha en underbar dag.
Kram
Jessica

Vintage House sa...

hej
Så underbart vacker frisyr roligt att de gör:)
jag är så dålig på att fixa håret det blir alltid hästsvans..
tack tack för dina söta ord!
kram
sandra

Kickan Style sa...

Jätte söt håruppsättning...och jätte söt Olivia!

Ha en fin dag!
Kristina

Vintage sa...

Vackra bilder på söt flicka och fin frisyr! Kramar susanne

Designe sa...

Jättejättefin frisyr och söt tjej! Jag brukar göra en förenklad variant på mig själv..har inte lika långt hår :(
Fina bilder oxå! Kram :)

Viola sa...

Vilka fina foton och rader från ett modershjärta :) och fin i håret blev hon verkligen, hoppas sommaren varit bra, KRAM

Snäckskalsdalen. sa...

En liten mini Mariette och hon blev ju så jättefin i håret! Ser sådär romantiskt och lagom slarvigt ut!
Agneta kram

Lilla huset på prärien sa...

Åhh söta lilla tjej! Vilken fin håruppsättning hon fått också :) Ja det spelar nog ingen roll om hon så får egna barn - hon kommer alltid att vara din lilla tjej :)

Du får visa hur du får till ditt hår också sen. Och en beskrivning tack :)

Jo, jag ÄLSKAR zumba! Det är så fantasktiskt roligt. Jag tänker inte ens på att jag tränar.

Kram Jenny