tisdag 27 september 2011

Keramik, betong och små tankar...


Godmorgon!

Några bilder från butiken där jag skyltade om i fredes.
Den nya underbara keramiken kom fram och även de mysiga betonggrejerna, äpplen, pumpor, päron, vitlök...
Brevtyngden med fågeln är en favorit också, (se detaljbild), finns inte i nätbutiken ännu, vi har så mycket saker så jag har inte en chans att lägga ut allt där...men jag försöker med så mycket jag bara hinner.

Mitt liv nu mot för några år sedan är verkligen helt annorlunda.
Flytten upp till nya lokaler, bloggen och nätbutiken har verkligen förändrat tillvaron, men absolut mest bara positivt! Det ger så otroligt mycket tillbaka, även om det också tar otroligt mycket tid.
Men jösses jag vet inte hur livet skulle kännas utan denna sidan att få dela med mig av till er?! Tomt och begränsat antar jag...lilla Knäred är ju inte så stort och med bloggen får man defintivt lite mer spridning på vad man har och vad man kan!
Dags att sätta igång med en massa fix!
Bland annat ska jag ut i skogen igen för mer material...
Hoppas ni får en härlig dag!

Soliga hälsningar Mariette

14 kommentarer:

Maria sa...

Så mycket snyggt...detta går jag igång på skall du veta. Nu skall jag sväva in i din butik och titta. Kram Maria

Rut och Signe sa...

Jag förstår att du har fullt upp och med tanke på din utökade verksamhet och otroligt fina butik. Kan tänka mig att ditt liv ser annorlunda ut nu. Själv har jag gjort en liknande resa med att sedan april startat ny butik i ny kommun och det känns fortfarande pirrigt och läskigt. Ibland superkul men också väldigt slitigt. Har dock ingen webbutik vilket jag är lite kluven till än. Får se längre fram. Ha det gott, Marie

Designe sa...

Härligt! Så mycket fint du har! :)

Bestefars Verksted. sa...

Åhhh,så mye fristende,for en som elsker både Tine K,og allt av betong..... :) Nydelige butikkbilder !!!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej :)
Jag älskar bilderna från din butik och din stil. Härligt :))
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica

Kickan Style sa...

OJ va fin keramik, man blir så glad av den :)

Kram Kristina

Gudrun sa...

Vi var några som besökte din underbara affär i somras på väg mot Skåne.Hoppas vi snart kan upprepa det!
Fin höst önskar Gudrun/Hönö

Anonym sa...

Det är skönt att det går bra för dig. Skålarna har jag redan köpt (+ lite annat he he) men nu börjar jag bli sugen på att även beställa muggarna från dig:-)

Kram

Norregård sa...

Så fint du har det Mariette!
Ja, tänk vad bloggen kan föra med sig:)) Skulle så gärna vilja ta en kik i din butik, kanske framöver!

Kram M

Källeboda lantliv sa...

Du har verkligen lyckats ... Kul ! Ja det kan jag förstå att ditt liv förändrats .. Men om man gör som alltid som man alltid gjort då får man alltid samma resultat..man måste våga och det har ju du gjort .. Grattis.. Kram Jeanette. Kallebodalntliv

Anonym sa...

Ååh så fint du har skyltat, smakfullt och fräscht! Det är så kul att titta in till dig, du har alltid något fint att visa.

Ha det bra!
Åsa

Anonym sa...

Jag älskar din blogg och dina vackra bilder. Blir alltid på gott humör då jag besöker den. Fortsätt som du är!

Norrfrids Eija sa...

Din butik tillhör listan med framtida utflyktsmål. Någon vacker dag stövlar jag kanske in hos dig....
Så mycket vackra saker du omger dig med!

Moodboardwithflowers sa...

Säger bara ÅÅÅÅ vad fina de blårandiga muggarna är!