fredag 2 september 2011

Frisyr och Formex

Nyfriserad...

Hej alla fina!

Då var det redan fredag igen!

Och inte vilken fredag som helst för ikväll bär det av mot Stockholm och Formexmässan, spännande! Jag har en lista att leta efter denna intensiva men roliga dag...(för ja, vi går endast en dag och det är på tok för lite egentligen med tanke på hur stort det är och allt man ska hinna...)

Jag tänkte visa er gårdagens frisyr som min duktiga frisör Johanna gjort. En håruppsättning på hennes initiativ som jag gillar mycket!
En liten bulle där på sidan...*ler*...

Ingen frisyr man fixar att sätta upp i brådrasket på morgonkvisten direkt! Får nog bli lite träning då...


Hästvansen lång långt ut på sidan, några slingor om snodden och sen tupera och vik runt, fäst med nålar och dra ut det hela nästan som en fjäder.

Imorgon har vi öppet i butiken som vanligt dock med begränsad service. Inga specialbuketter eller arrangemang denna dag, bara färdigt och så allt annat som vi säljer förstås!

Vi ses från Stockholm nästa gång!
Ha det bra!

Mariette


15 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Oj, vad snyggt! Skulle verkligen vilja kunna få till vackra uppsättningar själv då jag också har längre hår men det är inte så lätt. Har redan avverkat Formex och önskar dig lycka till!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Oh va snyggt det blev.
Va roligt med en frisör som har lite fina ideér.
Oj va kul med mässa, hoppas du hittar en massa fint.
Ha en fin fredag.
Kram
Jessica

HEMLÄNGTAN sa...

Heeeej Mariette!
Å vad det var längesedan jag var här. Har inte riktigt hunnit med att kommentera och titta in hos er andra vilket känns så tråkigt. Fattar inte var tiden och orken har tagit vägen...

Du verkar ha det bra, härligt! Och så kul med Formex!!! Vi hoppar över det den här gången och laddar inför januari istället.

Ha det underbart!
KRAM

Hella sa...

Välkommen i storstaden...hoppas att du blir nöjd med mässan.
Önskar dig en trevlig helg i Stockholm

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vacker du är och vilken snygg frisyr, ha en toppenhelg på Formexmässan!!! Mari.

Stina sa...

Hela damen är vacker.:-) Stina

Unknown sa...

nå nu harmar det ju nog att jag inte ordnade resa till formex, men tänkte tidigare i somras att jag kan skippa det denna höst, men som sagt nu harmar det...
ha en trevlig mässdag!

susanne

ANETTESHUS.COM sa...

Så fiiiin. Mariette!! Kos deg i Stockholm! Skulle gjerne vært der:)

KLEM KLEM
Anette:)

p.s. Jeg har byttet bloggplatform; Du må slette og legge til http://anetteshus.com på nytt i bloggrollen din:) TUSEN TAKK!

Anonym sa...

Supersnyggt! Du är vacker i allt från den enklaste uppsättning till det festfina.

Lycka till på Formex!

Kram Renate

Designe sa...

Snygg frisyr! Ha så trevligt på Formex! Kram :)

Johanna Stålros sa...

Oj så fint, det skulle jag vilja testa- men jag fattar ingeting- du får göra en video och visa;) Hoppas du får mycket inspiration på formex. Kram Johanna

Vardagstugg sa...

Vad fin du var! =) Väldigt fin klänning/linne också!

Ha så kul på Formex.
Trevlig helg /Annelie

LOPPISLIV sa...

Så fin håruppsättning Mariette, en skönhet klär i allt :-)) Vacker klänning har du också på dig. Ha de nu så bra på Formex. Fin lördag. PS: Körde förbi ditt förra helgen fredagen när vi var på väg upp till Gbg, men tyvärr hade jag bråttom så jag hann inte stanna inom denna gången, men jag sände dig en varm tanke när vi for förbi...hihi fick du den??

Kramen Paula

Anonym sa...

Vacker i din frisyr och så var det gröna äppelhjärtat superfint! Tack för alla bilder.

Lilla huset på prärien sa...

Åh så vackert! Just sådär skulle jag kunna ha det på torsdag nästa vecka när jag ska på kick-off med jobbet och kvällen skulle vi vara gala-klädda... då krävs det en håruppsättning tycker jag. Får nog öva mig...

Kram Jenny