lördag 17 september 2011

Granitslinga och härliga lördag!


Med hösten kommer obönhörligen mörkret tidigare på kvällarna...

Jag är väldigt förtjust i lampor, ja tom så att jag vid senaste lampinköpet fick höra nu behöver du väl inte fler lampor, men visst behöver jag det! Man vill ju alltid ändra och variera sig...
Denna slingan köpte jag på Granit i somras, har kikat på den länge faktiskt....gillar den ruffa känslan i den... För tillfället hänger den här i hallen och lyser upp när man kommer innanför dörren.

En annan lampa jag gillar skarpt är denna med vit fot och svart skärm, finns i nätbutiken, där jag denna helg har fraktfritt, så missa inte det!

Ikväll ska vi ha middag för några vänner, så efter jobbet blir det städa och duka lite.
Menyn blir kräftsoppa till förrätt, fläskfilegryta till huvudrätt och sen en hederlig äppelpaj!
Vad ska du göra för trevligt en lördag?

Härlig lördag till dig!
Kram M

6 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så himla snyggt och mysigt!!! Ha en fin fin lördag. Kram Johanna

gamla skolan sa...

Jag gillar också verkligen din granitslinga ! Undrar om den finns kvar ? Skulle kunna tänka mig 2 st i vårt sovrum . Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll!!
Kramar // Susanne

vita drömmar och svarta tassar sa...

Låter mysigt med lite vänner på midddag....blir snart lite sugen på att besöka din mysiga butik...till dess njuter jag av dina bilder..

Ha en mysig lördag!
kram wivi

Prinsesse Elin sa...

Er innom for å ønske deg en fin fin lørdag. Klem fra Elin♥

Fröken Grön sa...

Att man kan ha för många lampor finns helt enkelt inte på kartan! Den där Granit-slingan är verkligen fin, skulle kunna tänka mig något liknande i vår hall också.
Ha en fortsatt fin helg, Mariette!
/Anna-Karin

Anneli sa...

Mycket snyggt med den svarta slingan!

Kan erkänna att jag är helt galen i lampor jag med....kan inte få för många.
Vill bara ha fler och fler....

Önskar dig en skön Söndag,
Kram Anneli.