onsdag 21 september 2011

Jag frågar er...

Keramiken
 som kom idag,
- och som ska fotas ordentligt för att sedan landa i nätbutiken.
Men ni på hemmaplan som väntat på detta, nu vet ni att det kommit in!
Olika färger, skålar, muggar, fat mm

Hörrni, nu tänkte jag faktiskt fråga er till råds.

Mitt företag finns på Facebook som ni kan se i högermarginlen. Varje inlägg jag gör på bloggen länkas där, borde det kanske inte vara så...kanske bara vart tredje inlägg jag gör här borde dyka upp på Facebook, eller färre? Vad tycker ni? Hade nämligen en diskussion om detta med en "ansvarig" häromdagen så jag undrar vad ni tycker.

Och kom igen och tyck gärna lite nu, ni är ju faktiskt väääldigt många som läser här varje dag.
Jag vill gärna veta. (Så jag vet om han eller jag har rätt..*ler*)

Tack på förhand!
*Mariette*

14 kommentarer:

Anonym sa...

Svår fråga men jag tycker du ska ha färre inlägg på Facebook typ vart tredje.

Fina bilder och ack vad jag blir sugen:-)

Kram

Ingrid sa...

Jag tycker du ska följa ditt hjärta.

Vad är problemet tro med att ha samma på facebook.

Vet inte om du når ut till fler med fb.

De som känner till dig vet väl om denna blogg.

Kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Varför skulle du inte kunna ha samma? Vad skulle vara problemet? Det förstår inte jag..
Kram Anna

Norregård sa...

Märkligt, tycker inte du ska ha var tredje! Det är väl bara bra, många läsare kommer nog direkt från FB! Gör som du själv tycker:))
Vad skulle vara anledningen...?

Jag gillar oxå regn men inte dugg i snålblåst...:)

Kram Malin

Mejrams! sa...

Hej Mariette! Ville bara kika in och säga hej till dig. Hoppas allt är väl med dig. Ang din fråga, så svaret på den frågan är nog ditt syfte. Jag tror nog det är bra att synas ofta på båda - syns man så finns man, inte säkert du har samma läsare på båda sajterna. Jag läser t ex bloggen mer än FB och andra kanske gör tvärtom./Kramen

Monica sa...

Färre inlägg på Facebook. Din egen blogg känns mer genuin och det är dit man ska söka sig om man verkligen är intresserad.
Du länkar ju ändå från FB till Din blogg.
Det känns inte som du är en "Facebookare".
Lycka till!
Monica

Ramses Design sa...

För ett par år sen skaffade jag ett konto på FB, men använder det inte och vet heller inte något om funktioner eller så...säkert kan du få bättre råd av de som kan och vet. En liten fundering har jag iaf. Min lista med bloggar jag besöker uppdateras med en liten bild så fort någon blogg jag följer gör ett nytt inlägg. Finns det något liknande på FB? D.v.s. att dina nya inlägg inte finns i sin helhet på FB utan man är tvungen att gå in på din blogg för att läsa hela. Kanske inte svar på din fråga...

Du får ha en fin fortsättning på veckan!!
Kram,
Regina

Yvonne - Frl. Klein sa...

The red with the grey looks so pretty!
Wonderful photo!
Have a nice day,
Yvonne

StrandviksVillan sa...

Klart att du ska länka varje inlägg! Då ser man ju direkt när du har nåt nytt på gång ;) Det är ju inte alla bloggläsare som prenumererar heller, men väldigt många använder FB.
Förstår faktiskt inte varför du skulle låta bli att länka vissa inlägg? Isåfall skulle det vara om du bara skulle länka till inlägg som direkt har med butiken att göra, och inte såna inlägg som är mer privata...? Fast jag tycker ändå att du ska länka alla :)

Ha en fin dag!
kram, Ann-Christine

Viola sa...

Vet faktiskt inte riktigt hur du menar...själv gör jag så...har i min högermarginal en länk in till FB min företagarsida, skriver så gott som dagligen i FB om nya varor och länker ofta därifrån in till min blogg..där man kan läsa mera..kram

Anna-Maria sa...

Utan ngn mer vetenskaplig undersöknng så tycker jag inte att du ska ha varje inlägg på fb, det blir inte nödvändigtvis bättre. Ha var 3:e eller färre.

Galleri Hönshuset sa...

Jag har ingen butik men dock ett litet galleri på hobbynivå =)Men av min erfarenhet så kan jag berätta att sen jag skaffade FB och länkar varje blogginlägg dit, så har antalet unika besökare blivit många fler och jag får fler förfrågningar om tavlorna nu... (jag har en länk från bloggen till galleriet så klart!)

Så du som har en butik tycker jag definitivt ska länka, för det är väldigt många som hittar till företag via FB =)

Kram o lycka till // Pirre

mammaxtre sa...

Jag har inte facebook så jag vet inte :-)

Ha det fint

Anonym sa...

Jag uppskattar att du länkar till facebook om inte så finns ju risken att jag missar dina trevliga inlägg =(