onsdag 28 september 2011

Idag blir det kranskurs!

Bordsdekoration...

Godmorgon där ute!

Idag är det dags för kranskurs i höstens tecken här i butiken!

Normalt kanske man inte ska ha en bordsdekoration på en kranskurs men jag är ju som jag är, dvs kan inte låta bli att greja, så det blev en naturvariant på en sådan... Men kanske att den får stå på fikabordet, har en känsla av att det kommer att bli lite trångt annars...

Min duktiga pappa har byggt en ny stor arbetsbänk mitt i verkstan så där kommer de flesta att få plats att binda sina skapelser, sen har jag original gamla härliga arbetsbänkar utefter sidorna så där får man också stå. Vi blir ett ganska stort gäng ikväll, maxgräns om man säger så...

Ni som är sugna på kranskurs inför advent, var snabba att anmäla er när jag skriver om det, (och det gör jag snart).


Dekorationen på bilden består av oasis, mossa, fläderbär, små äpple, grenar, kottar, alunrotsblad och frökapslar från stockros som jag glittrat lite...

för lite glitter & glamour är ju alltid trevligt!

Må så gott!
VI SES SNART IGEN!

PS; Tusen tack för era fina fina hälsningar till förra inlägget!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du får nog ha en kranskurs på nätet:-) Jag blir så avundsjuk ........

Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej :)
Oh va roligt det skulle vara att få delta i den.
Håller med som skivs i förra inlägget, varför inte en kurs på nätet :)
Ha så kul!
Kram kram
Jessica

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hi hi fler som önskar kranskurs på nätet och så jag också=) Du får spela in kvällens kurs på video. Mot en summa kan man få ett lösenord till en låst blogg där du lägger ut filmen för oss som inte kan vara med;-) Ny idé?? Skämt åsido...jag önskar dig en fantastisk kväll, jag är övertygad om att det kommer att bli en kväll fylld av kreativitet, mys och glada skratt.

Kramar,
Regina

STENLYCKA sa...

Håller också med tidigare bloggare om kurs på nätet!
Du är makalös jag beundrar ditt sätt att sätta ihop olika växter från skog och trädgård till något vackert! Vilken gåva du har. Är så glad att jag hittade dig och kan njuta av allt vackert du skapar. Hade kommit direkt på dina kurser om det inte vore för avståndet.
Önskar dig och dina deltager en trevligt kväll och visa gärna lite från kursen!
Kram Raina

Anette sa...

Så fina arrangemang du gör!

Jag tycker mina vissnar så fort
och ser bara tråkiga ut.
Finns det några knep som du kan dela med dig av?

Kram

Unknown sa...

Hade jag bott närmre skulle jag såå gärna ha gått en kranskurs hos dig, du gör så otroligt fina. Håller med tidigare att en kurs på nätet skulle ju va kanon :).
Hoppas ni har en trevlig kväll!
Kram Johanna

UlricaA sa...

Tack för ikväll! Hjärtat var inte så dåligt ändå, det fick mer än klart godkänt av hanna när jag kom hem och hänger nu på ytterdörren! Så den ena kransen blir sen till svärmor och den andra till mormor bara jag dyrt och heligt lovade hanna att vi skulle göra en härhemma till den andra dörren...har du halmkransar att sälja???? :O). kram från oss!

Mariette sa...

Hej Anette!

Naturmaterial har ju begränsad livslängd... Allt håller bättre om det få stå svalt och om man ex duschar på det med lite vatten.
Sen får man byta ut och komplettera det som ser trist ut så kan man ha det längre.

Kram Mariette