söndag 6 maj 2018

Vilken helg!


När solen lyser från en klarblå himmel och maj står i försommarflor då kan det nästan inte bli mycket vackrare...

Det är grönare än grönt och allt händer nu.

Det är så vackert att det nästan är svårt att ta in...

Som man längtat efter detta...

Alltså har jag spenderat så mycket tid som möjligt ute denna helg och jag misstänker att du kanske också gjort det..?

Jag har hunnit med härliga joggingrundor (har sparat mig hela veckan till helgen pga att jag har lite ont så nu var det en fröjd att springa!).
Jag menar att springa i skogen nu...det kan inte bli finare...
Det har varit sovmorgon,(älskar det😉), solstol, trädgård, grill.

Igår kväll var vi med kompisar på Pinchos och det var också supermysigt.

En bättre helg helt enkelt.

Ja en riktig sommarfeeling helg!


Sen har jag också börjat läsa en bok om någons liv och uppväxt...
Och den är så hemsk och tragisk så den återkommer jag till.
Man blir helt bestört när man läser den och mår rätt dåligt...
Men som sagt, i ett annat inlägg.


Vi har precis grillat här och jag ska hoppa in i duschen nu och sen ta kväll.
Klockan går bara alltför fort...

Ja de sista fröerna har jag också hunnit peta ner i odlingslådorna))😊
Och nu ska de soltorkade nytvättade lakanen på...
Bästa alltså att krypa ner i nytvättat när en ny vecka ska starta.💚


Innan jag säger hej då vill jag bara visa denna fina nya ampeln från Eldgarden.
Perfekt ampel som verkligen kan hänga ute hela året då den är rostig och i järn.

På våren med vårblommor, sommartid med sommarblommor, höst med höstplantering och vinter med kanske skimmia (vinterhärdig här där vi bor) eller "bara" granris och kanske en ljusslinga i...

Här har jag bottnat den med säckväv men mossa är förstås ett fint vinteralternativ.


Ampel i nätbutiken.


Hoppas ni haft en fantastisk helg!

Kram Mariette

Inga kommentarer: