onsdag 16 maj 2018

Som sommartider och lite rabarberpaj.


När huset andas sommar.
När det doftar av syren och liljekonvalj.
När dörrarna står öppna och gardiner och draperier blåser till i de ljumma vindpustarna...
Det är vackert.

Det är då sommaren når in i själen och stannar kvar och säger att det är på riktigt.

Sommaren som man alltid saknar...



 I eftermiddag hade jag ledigt och bjöd ett par kompisar på fika.

Det blev något som går snabbt att göra, så klart.😊
Favorit rabarberpajen.


Recept hittar ni här!

Serveras så klart med vaniljsås.


Syrenerna har jag både inne och ute.
Det gäller att frossa i dem nu så länge de varar...


Två glasprismor har fått komma upp i uterummet.
Så fina när de speglar ljuset och rör sig lite...



Fyller på med lite sommarblommar varje dag nu nästan...
Jag har många krukor att fylla och jag tycker det är roligt att ta det lite pö om pö och göra fint efterhand.
Det är inte heller alla sorter av sommarblommor som är klara för leverans ännu så vissa sorter måste man vänta på.


Efter vår fika date hade jag fått in en fågel i huset...Uhhh...inte kul...
Jag jagade den i säkert 40 minuter innan jag fick ut den genom en dörr...
Ja man vill ju verkligen inte ha en lös fågel i huset och den stackars fågeln då...
Den var ju vettskrämd och flög omkring med öppen mun och bultande hjärta...
Både den och jag fick rejält med motion...
Till sist lyckades jag i alla fall fånga den lite bakifrån och lyckades släppa ut den och den flög iväg.

Ett lyckligt slut på den historien alltså.

Hoppas du haft en skön dag.
Sommarvärmen består.

Kram M

Inga kommentarer: