torsdag 10 maj 2018

På Löddeköpinge plantskola...


Idag började vi dagen med att ta emot blommor i butiken, så att vi är redo för morgondagen, och sen drog vi på lite utflykt/inspiration till Löddeköpinge Plantskola.

Det var faktiskt meningen att vi skulle gjort det redan förra sommaren men tiden räckte inte till så nu fick det minsann bli av!
Helgerna i maj och juni rusar och det är mycket kalas och annat förutom jobb så det är tight att komma iväg.

Men nu så.

Först en timmes kö på motorvägen pga av en olycka men sen kom vi fram och fick njuta.

Jag har förstås tagit en massa kort men de kommer imorgon för jag tänkte inte ägna någon längre stund åt datorn idag.


Det som bla fångade mitt öga var de vackra rostiga kloten...
Stora fina...
Så jag var mycket glad att vi igår fick hem liknande till butiken i Knäred.😊

Jag ska lägga in dem i nätbutiken imorgon är tanken och då också fler bilder från detta fina ställe.



Nedan... 
Klot hemma hos oss...

Och finns i butiken då vi öppnar imorgon.


Jag går hemma och plockar i trädgården nu i solen, planterar lite, flyttar runt på saker och funderar på alla intryck.
De har många Buddhas på Löddeköpinge plantskola och det är verkligen en favorit hemma i min trädgård också.😉

Med mig hem idag fick jag ett par bärbuskar...
De ska ner i jorden i helgen är tanken.

Mamma köpte en jättevacker lönn och en klematis...
Och just nu går jag också och ångrar att jag inte köpte ett växtstöd i tornform som hör till det jag köpte där för flera år sedan...haha...
Lätt att vara efterklok eller hur?!

Nu ska jag fixa en rabarberpaj och en grillglaze med färsk ingefära som är så god på kyckling.

Hoppas ni haft en härlig dag!

2 kommentarer:

Liselotte sa...

Det är så finns med klot. Jag måste några stycken i din butik förra året. Jag är så nöjd med dem.

Tulipa sa...

Visst är kloten snygga!

Roligt att höra att du är nöjd med dem.
De är verkligen populära.

Ha det fint!

Kram Mariette