söndag 13 maj 2018

Helgen.


Riktig sommarkÀnsla.
😊


Vilken vÀrme...

Idag blev det stranden, premiÀr för i Är och det var verkligen VARMT.
Det var inte sÄ att man satt och frös och tÀnkte att det Àr tidigt för det Àr maj...

Nej, det var som augustivÀrme.
Lite galet, men förstÄs vÀldigt skönt.


Vi har tillbringat största delen av helgen ute och skam vore det vÀl annars.
Grillat och grillat.

Bara njutit.
Och jobbat lite hemma ocksÄ.


Hur fina Àr inte mina pioner och syrenerna i sin vas...

Den vackra duken Àr frÄn butiken/webshopen och Àr sÄÄÄÄ snygg!

Det gör verkligen sÄ mycket med en fin duk för helheten.


Glad för mina tagliatelle klot ocksÄ))
Ett ligger hÀr i rabatten...


IgÄr eftermiddag nÀr vi var ute sÄ kommer en liten ekorre unge springande och börjar leka vid garaget...Rullar runt, försöker klÀttra upp pÄ vÀggen...

Sen kommer en liten unge till!


Vi har en del ekorrar hÀr eftersom de gillar vÄra hasslar men ungar till dem har vi inte fÄtt se tidigare.
SÄ söta!
😉

Och nÀr jag vaknade idag morse och tittade ut var KanadagÀssen tillbaka och Àven de med smÄ duniga barn nu...

Det Ă€r inte bara naturen och grönskan som exploderar som levererar nu...😊
Även djurriket.💚


Vad Àr detta tÀnker ni?!

Jo nÀr jag kom hem i fredes sÄ sÄg jag helt plötsligt att den gamla murgrönan som vÀxte pÄ vÀggen var död...

Helt plötsligt bara...

Och den har suttit dÀr i sÀkert hundra Är....


Den ramlade ner i en storm för nÄgra Är sedan och eftersom den var sÄ gammal och jag Àlskar den sÄ försökte vi rÀdda den genom att med kranbil dra upp den pÄ vÀggen igen och fÀsta den med linor/spÀnnband...
Den Àr vÀÀÀÀldigt tung.
Och den överlevde faktiskt och var risig ett tag men repade sig men nu var den hux flux bara död.

Och tro mig den var inget man lyfte ner sjÀlv (fast man tror man Àr stark...haha...)

Lite sorgligt men den kommer nerifrÄn sÄ det Àr bara att lÄta den vÀxa vidare men just den gamla delen gav sÄ fina "blommor".

SÄ lite trÀdgÄrd har det ocksÄ hunnits med men idag har det nÀstan varit för varmt för det...

Inte för att jag klagar.
😊
Ljuvligt med sommar.

Hoppas ni haft en hÀrlig dag!

Inga kommentarer: