måndag 14 maj 2018

Stråväskor hör sommaren till.


Stråväskor hör verkligen sommaren till och resten av året har jag dem som förvaring hemma.

De är för fina för att stoppa undan helt enkelt.
💚

Och de ger mig definitivt sommarkänslor!

Jag tycker också väldigt mycket om materialet/färgen och dras till detta även i mattor och möbler...
Som bambumöblerna och sisal/jutemattor.

Snyggt och smälter fint in till det mesta.


Idag har vi fått hem nya blomster och nya gamla möbler så jag plockar fram i både antiken och butiken.
(kolla instastories för snabbaste bilder om man är intresserad av vad jag pysslat med...)




Nu ska jag snart plantera mina fuchsior på stam här...
Fick precis hem dem med blombilen idag och det är ju tradition (som jag alltid skriver...) att här ska stå två sådana, en på var sida om dörren, ingen sommar i Bolagsvillan utan detta viktiga inslag...haha...😉
Ni vet hur de är när man älskar en sommarblommor och man gör det till tradition att det ska vara så...

Så är det med mina fuchsior här.
Det är en känsla av att det är rätt när de står här igen.

Funderar dock på om jag måste byta ut krukorna jag alltid planterar dem i eller om de klarar nåt mer år...

Får börja med att gräva fram dem från uthuset.

Har en liten krasslig kille hemma idag också....
Ska fixa fika och muntra upp med nu.


Ett år såg det ut så här...

Önskar er en fortsatt god måndag och tack för att ni kikar in.

Väskan finns i nätbutiken under "Väskor".

Inga kommentarer: