torsdag 3 maj 2018

Det är inte lätt att räcka till...


Dagarna rusar på och helt plötsligt var det mer än en dag sen jag hann skriva på bloggen...
Jag är inte lika flitig just nu känner jag med det där bloggandet...
Jag "tappar" dagar då jag inte skriver och det är helt okej det också men det är inte vad som är "normal" takt för mig.
Men men...
Det är så många ställen man ska skriva och vara aktiv på så ibland känner jag bara suck jag räcker inte till...
Det är roligt men det är tidskrävande och det är så många fler som kollar instagram än läser blogg.
Samtidigt känner jag att det är på bloggen jag kan skriva mera och vara mer personlig.
Instagram är inte min plats att breda ut mig textmässigt.

Det är i alla fall bra att de kan komplettera varandra.
Och jag vet ju att ni är en del som verkligen poängterat att "sluta inte med bloggen" och det känns positivt för motivationen här.😊

Igår var det ju fantastiskt väder igen och jag hann fota lite mer till nätbutiken.

Vi har ju såååå mycket nya fina saker hemma nu och det är bara en del av det som hamnar i webshopen (men det vet ju ni som brukar läsa här.).

Vi har fått hem superfina fotogenlyktor från Strömshaga....
Och så har vi ju Eldgarden som levererar det finaste när det gäller trädgårdsdekorationer.
😊
Lilla fågeln är från den leverantören...

Nyheter kommer att droppa in i webshopen under dagen...



Grön korall från By on.
Och vem vill inte ha en korall i inredningen numera...😊

Nu blommar stjärnmagnolian...



Igår var det soldos de luxe och när mörkret började falla var det dags för solcellsbelysningen att tändas...

Denna lilla slinga är toppen att vira i krukplanteringar.
(finns under belysning i nätbutiken)



Cocktail/kaffe servett från Tine K i rose.


Även de nya rosa kökshanddukarna från Strömshaga finns nu inlagda i webshopen.


Försommar hej!💜

3 kommentarer:

Petra sa...

Jag tycker om din blogg och vill gärna läsa. Inlägg varje dag är absolut inget måste tycker jag. Men att läsa bloggen ger mer än att bara bläddra på Instagram.
Du har en fin blogg.
Ha en underbar fredag. Kram från Petra

Carina sa...

Det är helt ok att det inte blir ett inlägg varje dag, det ska inte vara som ett tvång för dig, då mår du inte bra, INTE nyttigt. Det viktigaste är att du mår bra, detta är ju "bara" en blogg. Det finns saker i livet som är så mycket viktigare, tex hälsa, familj och vänner.
Jag tycker jättemycket om att läsa din blogg men bara om du gör den på lust.
Ha en fin helg!

Tulipa sa...

Tack fina ni! Vilka hälsningar...blir så glad och varm i hjärtat, tro mig.

Bloggen kommer definitivt inte först men den är ändå ganska viktig både för mig privat och för butiken...
Sen kanske man kommer i perioder då man tvivlar och funderar på diverse, det är ju oundvikligt.
Jag skriver här så länge lust och inspiration finns och jag vill verkligen understryka hur mycket det betyder med positiv feedback, jag blir alltid så löjligt glad att jag blir rörd...haha...

Åter igen TACK!

Fin helg till er!

Kram Mariette