tisdag 1 maj 2018

Ny matta till uterummet.


Hej första maj!

Ägnat större delen av dagen åt att greja i trädgården men sen blev det faktiskt för kyligt...
Så jag tog en promenad och lyssnade på en podd istället men det friskade i började regna och blåsa ännu mer så fast att jag gick så fort jag kunde så var jag stelfrusen när jag kom hem...

Alltså inte det optimalt bästa första maj vädret men de visar sol imorgon så det känns skönt.

Igår på Valborg blev det grill, brasa och som avslutning årets första rabarberpaj.
Lugnt, skönt och mysigt och trevligt.
Var så trött igår också så det var knappt jag orkade åka iväg men det blev superbra till sist.


Om en stund ska vi dra igång grillen...hade tänkt att vädret skulle vara bättre men det får gå ändå.
Grillad kyckling, grillade grönsaker och potatis i ugn är dagens meny. Och så en örtsås till det.


Dessa bilder tog jag i förrgår...

Har fått hem min nya matta och det blev toppen bra, som tur var))😊


Har varit på jakt efter en matta hit men ville ha en tålig, i jute/sisal och tillräckligt stor så den kunde gå in under möblerna.

Denna är tung och rejäl och ligger verkligen på plats också.
Plus på det!




Idag har jag fortsatt att strö på hönsgödsel och rensa ogräs...
Så nu är alla landen gödslade))😉


Detta nya fina fågelbad från Eldgarden finns i nätbutiken.

Visst är trädgårdspyntet viktigt?!

Tycker det ger en trädgård det definitiva lilla extra och personliga touchen.
Att hänga ett fågelbad i ett träd är så fint...

Mitt här fick en magnoliablomma som dekoration också.😊


Hoppas denna lilla extra ledighet varit härlig vad du än gjort.

Såg precis att nästa vecka också innehåller röd dag...
Jag håller aldrig koll på det i förväg faktiskt))😉
Kanske om man varit anställd hos någon annan att man bättre hållit koll på det då så kan man ju om möjligt lägga in långhelg...Njuta lite extra.
Men har man eget kör man bara på...


Hur som helst.
Dags att göra något mera vettigt här nu.

Kram från mig

***Uppdatering.
Har fått reda på att man inte kunnat kommentera på bloggen på ca en vecka...
Jag har ändrat en inställning pga att det började komma för många trista spam kommentarer och den ändringen ställde tydligen till problem så det inte gick att kommentera alls!
Nu har jag ändrat igen så jag hoppas det ska lösa problemet...***
(Hör gärna av er om det inte funkar ändå.)
Tack för hjälpen.
💚

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej, har just hittat bloggen, efter en google sökning på svarta blommiga tapeter! :)
Varifrån kommer mattan? Snygg!
Mvh Linda

Tulipa sa...

Hej.

Vad roligt att höra!

Mattan är från min butik.
Tack snälla, ja den blev riktigt bra där.

Kram Mariette

Anonym sa...

Så snyggt. Ha en skön kväll.
Kram Helene