onsdag 28 februari 2018

När vintern härjar...


Just nu finns det bara ett aktuellt ord och det är KALLT!

Tusan så kallt det är!
Jag avskyr att frysa och nu fryser jag hela tiden...
Ååååh....tack och lov att man har ett hem och kan elda och värma sig med varma drycker, stora plädar (när det blir dags för det ikväll), tjocka sockar och stora sjalar...
Att mysa in sig när vintern vrålar som värst...

Så om förra veckan var en vinterdröm så är detta en vintermardröm...haha...


Denna så otroligt snygga tekanna i gjutjärn den finns nu i butiken och är en riktig skönhet att ha ståendes framme när den inte bjuder på varm dryck.
Jag har sett den i flera kök på sociala medier och hos diverse "famous people" så jag blev så "wow måste köpa hem" när jag spanade den på Formex.

Tesilen sitter inuti tekannan och ingår.
Bara att lägga ner sitt favorit thè och sen fylla på med varmt vatten alltså))😉💛


När denna kyla nu slog till så känner jag mig sjuuukt trött på vintern.
Låt den vara slut nu snart!
Snälla, snälla...
Ge mig varma dagar och lökar som börjar titta upp ur rabatterna...
Låt livet börja om med vår och hopp!


Tekanna London hittas i nätbutiken.


Häromdagen hängde jag upp den fina mobilen Galaxy Globe från Kaja Skytte.
Passar fint både här och där...
Men den kommer att stanna i fönstret nedan tills vidare.

Såg att en av mina favoritbloggar Krickelin hängt denna variant vid sin tavelvägg,- som ett smycke i kanten av en tavla.
Det var sååå snyggt. Är lite sugen på att göra liknande, vi får se.
Jag gillar effekten här vid det välvda fönstret också.

(just denna dubbla modell finns inte ännu webshopen, det är den enkla som är inlagd där just nu i skrivande stund)




 Så härligt när solen faller in i rummen...


Porslinsblommor är en favorit i fönstren hemma eftersom de tål att glömmas bort och är glada med bara vatten en gång i veckan.
Det är perfekt tycker jag.😊

Ha en go onsdag.
Vi ses i mars!
💛

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fin kanna! För några år sen var jag på loppis och hittade en liknande kanna. För 20 kr!! Blev så glad! Snacka om kap!
Kram Jessika