söndag 11 februari 2018

Födelsedagskalas


Sakta faller snön denna söndag.

Igår hade vi lite kalas här hemma eftersom jag fyller år nästa vecka.

Väldigt trevligt.

Jag är så nöjd.
😊



Min fina blus är ny till butiken, den fick vi hem i fredes, och den finns i nätbutiken nu.


En knytblus som också är väldigt snygg att ha oknuten med banden hängande.
Passar lika fint till jeans som kjol.
Till kavaj som kofta.
Tummen upp för denna.


Gårdagen bjöd mest på grå himmel men det hinner man inte tänka på när man har mycket att göra.
Till mat bjöd jag på ett recept på kyckling jag hittat inne på Matplatsen och sen till efterrätt blev det denna favoriten...


Nutella semifreddo.
Så smidig och god och en solklar favorit när det vankas kalas så har ni inte testat den förut måste ni det!

Recept här!




Marschall hållaren från Eldgarden rekommenderar jag verkligen och den är förstås från butiken den också.

Visst är det mysigt med ljus mot snön....


Idag blev det en joggingrunda som typ gick i halv snigelfart.
Halt på vägarna och i skogen var snön så där så när man tar ett steg fram så glider man delvis tillbaka igen...
Men det viktiga är bara att göra det ibland, inte hur fort eller hur bra det går.
Där har jag inga krav på mig själv alls.

Annars är det allmänt plock idag och ingen större fart.
Satt uppe halva natten efter att gästerna gått hem och kollade en film.
Det straffar sig...haha...
Sen känner jag att vädret är ett sömnpiller idag med...
Så jag har kört en massa maskiner tvätt och städat upp efter kalas och så...
Och så läser jag bla lite nya recept i fina kokboken jag fick igår.
Inspirerande!

God söndag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips är joggingskor från Icebuggs. Då kan man springa avslappnat även när det är halt. Jag har dem även i skogen när det frusit på efter tö.
Kram

Tulipa sa...

Ja man kanske skulle köpa det...
Har broddar på gympadojjorna när det är snö och is annars är det ju omöjligt och farligt att springa men jag tycker de vill krångla en del...Inte så smidigt, får kanske investera i de där från Icebuggs då jag sett att flera rekommenderat dem.

Tack snälla för tips!

Kram Mariette

Liselotte sa...

Grattis. Vilken fin blus. Jag har ett års köpstopp på kläder men får sy kläder. Jag är så sugen på att sy en knytblus.

Tulipa sa...

Tack snälla!
Vad duktig du är...
Det hade jag aldrig klarat att ha köpstopp på kläder i ett år...
Imponerande.

Kram!