torsdag 15 februari 2018

Lite om livet.


Ja men visst.
45 år idag och bilden får bli från i somras.
Då,
när man inte såg ut som en blek panodil och man hade sommar i kroppen.😊

Längtar såå galet mycket efter detta nu och snart snart är vi ju där...
Tiden då man kan sitta i uterummet och det känns som att livet blir lite längre och ljusare, 
då när man kan se det gröna knoppas och växa, 
känna isarna smälta och jorden vaknar.

Det är fint att tänka på.

Annars tänker jag när jag fyller år idag att jag är så tacksam.
Tacksam för att jag fått vara frisk...
Att min familj fått vara frisk...

Jag tänker att jag duger som jag är.
Ta mig tusan så är det så!
(precis som att du och du också gör det!)

Det där med att försöka vara alla till lags det är en omöjlig uppgift som aldrig kommer att lösas.
Det spelar ingen roll hur mycket man än försöker.
Det har jag verkligen lärt mig genom alla år.

Och att jämföra sig med alla andra, i dessa tider av sociala medier exponering och "titta hur lycklig och bra och framgångsrik jag är"...
Nej, det är ju det värsta man kan göra mot sig själv.
Att jämföra sig med andra.

Det borde vara förbjudet.😊

Och ingen har ju det härligt jämt. Alla bråkar ibland.
Alla går igenom svårigheter och tvivel. Motgångar i jobb och privatliv och man kraschar ibland...
Men så finns förstås topparna, som inte vore möjliga utan dalarna, och då är det minsann bara galet underbart att leva.

Sen, en massa tid där emellan är det liksom mellanmjölkens land med ok och lagom och rullar på.

Ja nu blev det en massa svammel men så känner jag idag och jag ville bara få det ur mig.

Jämför dig inte med andra.
Du är lika bra som alla andra.
Oavsett!

Och det är något jag verkligen också jobbar på att tänka.
Allt sitter i de där tankarna!


Idag har jag jobbat.
Sen tagit en jogging runda i dagsljus (present till mig själv...😊)...haha...
Strax ska jag fixa en god födelsedags middag (pasta när jag får välja) och hälla upp ett glas vitt och skåla.
Sen ska vi fira min födelsedag mera alldeles snart men det blir en annan gång jag skriver om det.

Så hurra för mig och dig och alla.
Vi är alla lika bra och jag önskar bitterheten och avundsjukan och det malande dåliga samvetet över att aldrig riktigt duga bara kunde gå upp i rök.

Nej, klappa dig på axeln och säg till din spegelbild att du är förbaskat bra och snygg!
Så det så!



Och efter allt det där jag nyss skrev så kommer lite reklam...😊

Denna nya tisha från Lo-ika i en ny vårfärg finns nu i nätbutiken.


Stor stor kram och TACK för att DU läser.

Du är bäst!
💜

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen!
Hoppas att den har varit härlig och mysig och rolig och god och....

Väldigt kloka och fina ord du skriver - lite mer så skulle vi alla tänka och vara.

Hälsningar o kram
/Kerstin

Petra sa...

Grattis Mariette! Födelsedagar är dagar att fira och njuta. Hoppas du hade en riktigt härlig dag. Kramar från Petra

Tulipa sa...

Tusen tack fina ni!!!

Stor kram och trevlig helg!

UlricaA sa...

och som vanligt sitter jag på helgen och läser ikapp. Det är ju så sant det du skriver och vi får nog alla erfara det nån gång att man faktiskt duger som man är. Folk är så bra på att prata så dåliga på att se sig själv i spegeln ibland känner jag. Hoppas du hade en underbar dag! kram!