lördag 10 februari 2018

Dukat


Hej på er.

Dukat till kalas.
Ska bara fylla på med fler stolar. Och kanske lite mera piff... Men förberett i alla fall...
😊

Vi fick hem nu i veckan så fina påfågelsfjädrar och de har en perfekt höjd för att duka med eller ha i arrangemang på bord.
Fylliga och skimrande i färg...
De står så lagom högt i de små minivaserna som jag även denna vecka skyltat om med.




Underbart när solen lyser in, eller hur...

Sen att vårsolen är skoningslös och avslöjar allt är en annan historia men det nu är man vill putsa och feja när man har tid och ljuset återvänt med besked.

Det är som att vakna på nytt när ljuset kommer igen till vår kära nord.


Gunghästen är min från när jag var liten.
Den har blivit friserad. läsa snaggad 😉, men den är en kär klenod som står framme här som en personlig inredningsdetalj.




Fjädrarna har jag lagt in i nätbutiken idag.

Nu ska jag packa upp fler lådor med nytt och även fylla på ute i antiken.

Sen blir det förhoppningsvis en joggingrunda (jag ligger så efter med min motion nu...) innan det blir matlagning till kvällens kalas.


Säger hej med lite fina vårblommor i blått och lila.


Ha en riktigt fin lördag.
💜

Inga kommentarer: