söndag 4 februari 2018

En snöig fin söndag!


Vilken fin söndag att vakna till.
Riktigt mycket snö hade det kommit och allt var så vitt och vackert.

Jag snörade på mig joggingskorna efter morgonkaffet och stack ut i skogen.

Helt underbart...

Helt orörd snö förutom några olika små djurspår här och där och lagom mycket med snö också för att man skulle orka springa i det utan att det blir för mycket och för tungt.

Wow så underbart fint det är med vinter alltså!

Och så härligt med omväxling av vitt mot det eviga grå som kännetecknat sista tiden.


Efter min runda fastnade jag i sysslor som ändå krävde att man var oömt klädd och då var det perfekt att stanna kvar i träningskläderna så jag har inte ens kommit ur dem ännu.
Kanske dags att hoppa in i duschen nu...haha...

Så himla skönt ibland att bara komma in i projekt och glömma tid och rum och bara gno på liksom.

Jo jag hann sno ihop en kaka också som blir söndagsfikat.

Återkommer med recept om den gillas.
😊


Pläd och kuddar på bänken så blir det en skön sittplats.
Allt från min butik utom den lilla svart/vita längst fram som är från Svenskt Tenn.

Jag har fått mer än en fråga sen inlägget igår vart knopparna som sitter på skåpet (se förra inlägget) kommer ifrån och de är nya som jag fått hem till butiken.
De heter Grekiska nycklar och ligger under nyheter.
Jag är jättenöjd med dem.


Bjuder på ett par bilder från stora rummet också.



Hoppas helgen varit fin.

Det jag tycker om mest med helgerna denna årstid det är när alla sitter samlade runt matbordet och man pratar.
Det är guld.
Det blir liksom den enda stunden man samlas på riktigt just nu känner jag för resten av tiden gör alla sitt.

Längtar verkligen efter en resa och tid att umgås som man bara gör när man är borta tillsammans.


Näha, slut med svammel...nu ska jag läsa klart sista resten på min bok innan det är dags för Bron.
Älskar söndagskvällar.
Ja jag kollar Farmen också...haha...har fastnat denna säsongen.

Men Mellon orkade jag inte ens se igår.
Riktigt trött på det detta året känner jag, men man kanske ändrar sig.😉

Kram Mariette

Inga kommentarer: