söndag 16 oktober 2011

Vid trappen och lite Expedit...

Höstblommor utanför dörren

Idag i pysselrummet...

Halloj Söndagkväll!

Här har nu mörkret fallit (halv sju!) och man kan väl säga att det varit en skruvad dag, ja alltså, jag har skruvat och monterat och svurit lite också ska erkännas...

Men skam den som ger sig och nästan klar, *puh*, man vill ju bara ha upp det man köpt och släpat hem (på IKEA för den som inte hänger med här jämnt!)
På bilden ovan ser ni en del av det ihopskruvade,
ja just det,- Expedit. Gillar glasdörrarna som finns att köpa till som detalj.

Utanför dörren blev det i alla fall också tid till två små planteringar idag.

Mina gamla gjutjärnskrukor gillar jag skarpt, och jag gillar också den trefärgade ljungen i stora urnan...
-I den mindre krukan pernyttia och storbladig silverek-

Nehej man kanske skulle baka något gott nu, eller ta tag i den trista tvätten...vad väljer man tro...(?!!)

Vad ni än gör så ha en myyysig kväll!
*Mariette*

6 kommentarer:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Finfina bilder. Vi ratade tvätten och bakade istället en äppelpaj. Gör su då med! kram Victoria

UlricaA sa...

Hanna har likadan hylla och den är hon supernöjd med! Ha en go söndagskväll! kram!

Millas hem sa...

Så fint du gjort! Skulle också sysslat med planteringar idag. Men det blev annat på schemat idag istället.

Kram Camilla

Spirande grönt - sa...

Så himla härliga gjutjärnsurnor! Fint!

Ha en fin söndagkväll,
Rebecca

Källeboda lantliv sa...

Fina planteringar .. Välkomnande vid ingången .. Dotterns rum ser ju fint ut .. Vill hon också ha mera modernt ? Det vill ungdomarna här iallafall .. Du bakade väl en kaka .. Mycket mysigareven söndagkväll .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Rut och Signe sa...

Ikea har så mycket fina praktiska möbler för förvaring osv. Själv använder jag Bestå mycket i förvaringsserien. I morgon ska jag ut och plocka ihop material från naturen så att jag kan göra lite höstfint i krukorna i butiken. Ha en skön vecka, Marie