lördag 29 oktober 2011

Lärkkransar och massvis av kunder...

Lärkkrans

Hej på er!

Vilken lördag det varit, massvis av kunder...roligt roligt roligt,-man undrar ju var alla kommer ifrån ibland (!) och fullt upp med att försöka producera saker har det varit.
 Det är ju så att i blomsterbutik ska du inte bara prisa och sätta fram varan snyggt, du ska också hinna TILLVERKA.
Dörrkransar, buketter, grupper, just nu massvis av gravsmyckning (och de vill man ju helst ska vara lite personliga och annorlunda och inte som dem man köper i matbutiken)...Puh, svettigt värre men ack så roligt! Därför är det faktiskt så att jag är ganska mycket bakom kulisserna, och fixar för fullt!!!! Jag hinner knappt stå bakom kassan...

Men jag är så glad att folk gillar det vi gör här!!! Att de åker långt och att de gör Knäred till ett utflyktsmål.

Nedan;
Jag ska sätta fast en kotte och någon tjuvtar ett kort..."Måste fixa och trixa sån är jag, hela tiden..!"


Ingen har väl missat hur poplurt det är med horn?! Idag har vi sålt slut på alla vi hade...
Jag tycker en ren lärkkrans gör sig bra till det, och för övrigt är det så snyggt med brunt nu!
Det måste ju inte vara granris eller mossa jämt på kransarna, variation förnöjer.


Häromdagen kom det påfyllning från GreenGate, bla denna dörrmatta i purpur. Väldigt välkomnande tycker jag.
***
Nehej, nu ska jag boka hämtning på paket till nätbutiken min mamma ska hämta julgranar och sen kanske vi kan köra hem för dagen.
Sen blir det kalas!

Ha en härlig härlig lördag!
KRAM Mariette

5 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Förstår att det är fullt upp=) Det var väldigt fint med en lärkkrans och varför kommer man inte på sånt själv?;-) Jag vill tacka för ditt tips, kände inte till Skimmia. Har planterat på pappas och brors grav idag och det blev jättefint. Nu är ljusen tända också så att det lyser fint till kvällen.

Önskar dig en skön kväll!
Kram,
Regina

Norregård sa...

Kan tänka mig att det kommer många nya nu efter din vinst som årets köpman!!! Kul:))))

Ljuvlig enkel krans!!!
Ha det bäst:)

Kram Malin

Anonym sa...

Vilken jättefin dörrmatta! Kul att många kunder hittar till dig ;-)

Ha en skön helg!
Åsa

Cajsas Faster sa...

Vilken fin blogg du har! Så glad jag är att jag hittat hit:)

Vad kreativ du är!

Ha en bra dag och grattis till din framgång!

Marie

Anonym sa...

Underbar krans! Lärkkottar är mina favoriter. Har ett gammalt lärkträd som jag vördar högt.

Kram Renate