torsdag 13 oktober 2011

Från mitt fönster...


Utsikten hemma.

Idag morse var det så otroligt vackert när jag kikade ut genom fönstret...

Alldeles stilla och frostnupet med dimma och dis, och solen som steg över dagen...

***

Efter att jag lämnat barnen på skolan var jag och plockade fler lönnlöv,- här där jag brukar ta mina joggingrundor, en helt underbar plats utefter vattnet också..., kraftstationen i Bassalt...


 Dessa dagar när allt är så makalöst vackert är det lättare än vanligt att fånga dagen, eller vad tycker ni?

Jag tror jag är kär i hösten...ja så är det!

Tack alla ni för de fina hälsningarna om lövkransen, jag binder dem på stor halmstomme för er som undrade.

Happy Hösthälsningar i massor!
Mariette

10 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Mariette.
Helt sagolika höstbilder.
Ja nog kan man säga att man blir lite kär i hösten :)
Ha en fin kväll.
Kram
Jessica

Hella sa...

Vilka vackra bilder ....kär i hösten ? Ja lite kanske men mest vemodig över att allt försvinner men samtidig vet man ju att allt kommer att upprepar sig nästa år. Ha en trevlig helg - för den står ju framför dörren

Norregård sa...

Så vackert....
Jag älskar oxå hösten:)

Kram M

EvaB sa...

Man känner höstluftens underbara syrlighet när man tittar på dina vackra bilder.
Kram!

HEMLÄNGTAN sa...

Nu är jag också kär i hösten!!! Bilderna är sagolikt vackra och man kan inte annat att älska omgivningen du har vid ditt hus.

Kram, Jenny

Källeboda lantliv sa...

Underbara bilder .. Som ger en glädje .. Visst är det mycket att glädjas åt .. Jag glömmer det lätt... Meln ska försöka skärpa mig .. Har ju allt.. Det är bara mina höga krav som strilar emellanåt .. Mitt jobb tar också mycket kraft .. Jobbar på en förskola.. Många barn och lite personal... Men mina tankar finns på annat håll ibland .. Tänk att få jobba som du gör .. Du är en förebild .. Vilken energi du har .. Kram du duktiga kvinna ..Jeanette. Kallebodalantliv

Irené sa...

Jag tittar in hos dig då och då och njuter av allt fint du gör och delar med dig av... Beundrar särskilt alla vackra kransar, annpassade efter respektive årstid!
Häsningar Irené

Sanna sa...

Magiska bilder! När man ser dem
blir till och med jag lite förälskad i hösten. Hoppas att sommaren inte tycker jag är otrogen nu när jag flirtar med en annan årstid. :)

Ha det bäst.

Landbohaven sa...

Smukke efterårsbilleder.
Tak for kigget.

G:a Affären sa...

Underbara bilder du bjuder på, tänk att en kraftstation kan vara så fin byggnad, de kunde förr.
Varor från dig har anlänt och jag är så nöjd!
varma hälsningar
/Cia