söndag 23 oktober 2011

Min nominering, tankar och TACK!!!


Bästa Ni,
Tack och tusen Tack igen för de fina fina hälsningarna!
Ni ska veta att jag blir rörd!!!
***

Jag tänkte att ni skulle få läsa vad det stod på min nominering, och på diplomet;

Årets Köpman Mariette Sunesson är en modern köpman som vet hur man använder de sociala medierna och dess genomslagskraft.
Med en drivande entusiasm erbjuder hon en hög servicegrad samtidigt som hon genom Tulipa Blomsterverkstad erbjuder kunderna en stor tillgänglighet och ett fantastiskt bemötande.
Mariette är ett utmärkt exempel på hur man kombinerar nytänkande med exponering och marknadsföring.

Sen vill jag också bara skriva att jag har min butik i ett litet samhälle, här bor endast ca 1140 människor, så detta är defintivt ute på landet!
Men även vi på landet kan!
Men man måste jobba för att folk ska hitta en!!! Det finns ju ingen naturlig genomströmning av folk på samma vis som i stan eller i ett köpcentrum.
Min blogg har varit en fantastisk möjlighet för att nå ut till folk och för att få folk att hitta mig.
Det hade jag aldrig trott den dag jag började skriva här... De senaste dagarna har ni varit uppemot tusen personer om dagen som läst här, det är ju galet många, (men oj så roligt)!!!,...tycker jag förstås, för jag skriver bara om det som är mitt arbete och mitt intresse och passion här i livet!

Ibland får jag mail och frågor om hur det är att driva butik på liten ort, och jag kan säga att det är tufft många gånger. Men jag får leva min dröm!
Man får kämpa och det är med och motgångar men samtidigt har man alltid en stolthet som egen företagare som bara är din. Du jobbar för dig själv och får ta gott och ont med det.
Mellan kunderna är det tusen saker att göra. Så sysslolös är man aldrig!!! Tro mig, det är tvärtom. Att uppehålla en fasad och en välskött butik kräver massvis av arbete som defintivt inte syns!
Och i min butik hade jag aldrig klarat det utan mina föräldrar!!! För det är inget enmansarbete, tro mig!

Igår på pressfrukosten hade jag på mig en ny Odd Molly, i färgen Vintage Pink (minns ni att jag skrev om den färgen för någon vecka sedan?!)...
Gillar den supermycket. Härlig färg och fina detaljer.
Både på frukosten och i butiken senare fick den beröm både för färgen och looken, så den är ett tips...


 Fina spetsdetaljer och snygg på ryggen...


Det blev många rader idag...

TUSEN TACK igen för att ni finns där ute, för att ni läser här, för att ni besöker min butik...
För att ni skriver en rad tillbaka till mig ibland.

Det betyder allt!
KRAM
M


17 kommentarer:

Norregård sa...

Du ska vara så STOLT Mariette:)))

Varm kram Malin

LOPPISLIV sa...

Fin Molly du har på dig, härlig färg...och även klänningen i förra inlägget är så himla fin!

Ett Stort GRATTIS till dig!! Vad roligt att du vann :-) Hurra......Kraaaam Paula

Loppan sa...

Ett stort GRATTIS! Vad roligt att få en sån hedrande utmärkelse. Det kan ju vara en liten belöning för allt slit. Att Du tycker det är roligt förstår man på den entusiasm Du delar med Dig av.

Njut av utmärkelsen den är Du väl värd!

Kramar

G:a Affären sa...

Ett stort grattis söta du!
Cia

Maria sa...

Börjar att säga GRATTIS till dig. Detta var du värd. Vilken känsla att få det bekräftat att du lyckats. Måste kännas underbart. Och fina Odd Molly klänningen gillade jag skarpt.
Önskar dig en bra söndagskväll och en skön start på veckan. Kram Maria

Källeboda lantliv sa...

Grattis du duktiga kvinna ! Du måste vara glad ., å ,! Vad snygg tunika .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Butik Östergården sa...

Först får jag gratulera dig till den fina utmärkelsen! Jag förstår precis hur du känner, just stolthet. Jag blev själv utsett till årets kvinnliga företagare i Skövde i våras och jag blev precis som dig, helt överraskad och så stolt och lycklig. När jag läser dina ord om hur vi som driver butik på små orter ute på landet får kämpa, är det som om jag skrivit det själv, jag tror inte många förstår hur mycket mer man får ligga i för att lyckas. Det är väldigt tufft många gånger och är nästan omöjligt att klara av helt själv. Själv har jag turen att arbeta med min äldsta dotter och min Man hjälper också till väldigt mycket.

Nu får du suga på den goda karamellen länge och ta åt dig all ära. Det är du verkligen värd, jag läser alltid din blogg även om jag aldrig skriver. Jag vet hur du får kämpa, nu har du fått lön för mödan, så sträck på dig ordentligt.
Bra jobbat!

Kram Helen

Anonym sa...

GRATTIS och jättefin tunika!
Jag undrar dock varifrån din läckar leopardkofta kommer? Är den köpt nyligen?

mvh/'Mälardrottningen'

Annas inspiration sa...

Stort GRATTIS till vinsten Mariette :)

På onsdag kommer mamma & jag nog förbi en sväng så jag hoppas du har många Gerberaformer hemma...står på julklappslistan i år :) Men hur ska jag kunna välja färg?!!

Kraamar

Mariette sa...

TACK!!!! Och tusen tack igen för alla fina och underbara hälsningar!
Det värmer mitt hjärta och gör mig såååå glad!!!

"Mälardrottningen", min leopard kofta är köpt på H&M,-för någon vecka sedan!

Klänningen jag hade på Guldkvällen var ni många som undrade över och den hittade jag i Stockholm i somras på Bik Bok, ett ex hängde kvar, precis i min storlek...och den kom väl till pass på Guldkvällen, då jag för övrigt inte var den enda som hade spets på mig...men ingen just som min...

Kram Mariette

Anonym sa...

Hej årets köpman !
Bra jobbat har själv haft blomsteraffär o så mycket
Osynligt jobb det e bakom...
Tycker din affär e fin o din mamma bakom disken
Är ännu finare!!
Grattis grattis Ulrika

Marie sa...

Ett stormt varmt GRATTIS Mariette, är så glad för din skull över den fina utmärkelsen!!!!!!

Kramar Marie

Ljuva Drömmar sa...

Ett stort GRATTIS till dig!!!

Detta är du värd. Kramar Maria!

Anonym sa...

GRATTIS! Jag är glad att du vann.

Vintage House sa...

Hej
Så underbart roligt för dig det är du värt till 1000%...
Härligt vacker tunika..
Bloggen har verkligen stor genomslagskraft!
ha en go start på veckan..
kram
Sandra

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Stort Grattis till dig, det är du verkligen värd. Jag bor i ett lika litet samhälle jag och har en väninna med en liten butik, hon jobbar verkligen jämt tycker jag :)
Underbar tunika...
Ha en härlig dag.
Kram
Jessica

Casa of Mia sa...

Grattis igen och vilken underbar Odd Molly du har på dig kram