lördag 22 oktober 2011

Jag vann Årets Köpman!

Syns det att jag är lite nervös...?!

Godmorgon!

Här är det brådis idag! Igår var det Guldkväll och jag vann i min kategori Årets Köpman 2010!!!
Vad glad och stolt man blir!!!
Man står där på scenen och har hört nomineringarna och så ska guldkuvertet öppnas...tada...och så sade de mitt namn!!!

Oj oj oj, -jättehedrad känner jag mig!

Alla som jobbar och sliter och kämpar, vi är ju liksom alla värda en varsin utmärkelse, ett varsitt hederspris, för att vi kämpar var och en på sitt sätt!
(för övrigt behöver ju alla människor uppskattning för det vi gör,- det betyder sååå otroligt mycket!)

Jag lovade ju att visa outfiten, och så här ser den ut, några hastigt tagna kort innan vi skulle iväg igår.


 Klockan halv elva idag har vi som vann blivit kallade till Stadshotellet i Laholm för att möta pressen.
Har en del jag måste hinna innan dess, men jag ville ju så klart berätta för er den roliga nyheten!!!
Min nominering med motivering skriver jag sedan!
Här står jag vid lilla personalingången!


En HAPPY och suddig Guldvinnare!!!!

Tack för att ni höll tummarna för mig!

KRAAAM!

54 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mariette!
Åh vad roligt, stoort GRATTIS!!!

Vad vacker du är i din fina klänning!!

Ha det gott och njut av dagen!

Kraam Jenny

Tusenfröjd sa...

Ett stort GRATTIS till dig! Och vilken fin klänning!
Ha en riktigt fin helg / Liv

Berså sa...

Stort GRATTIS !

Vinterhagen sa...

Grattis vad roligt! Din klänning är jätte fin, var har du köpt den?
Mvh Johanna

mitt gröna hjärta sa...

Grattis, det är du verkligen värd, bra kämpat! Du är en stor inspiration och det är alltid lika roligt att läsa din blogg. Lycka till idag!
Jenny

Skatan sa...

Men grattis! Så kul :) Och så vädligt fin du var! Är.

Tänk att man kan glädja sig så över andras framgångar, människor man ju aldrig har träffat irl!

Heja-heja hälsar jag från norr!

Annakarin

Millas hem sa...

Hur snygg som helst!
Klart att du gjorde du kreativa kvinna!!

Grattis!!!!!!!!!

Kraaaam

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Mariette.
Det strålar om dig, så jättefin klänning du har. Du är så väl värd ditt fina diplom, det här får ni fira mer idag.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Nystanet Woolly I sa...

Grattis, jätteroligt! Du inspirerar.
Jag håller med Annakarin i föregående inlägg, visst är det härligt när vi kan glädjas med varandra trots att vi aldrig träffats. Glädjen sprids...
Du är jättesnygg, är det ett Chanel armband mitt öga skådar ;)

Hella sa...

Ett jättestort grattis ....

Sara sa...

Stora grattis rop sänder jag från Sandviken! Va kul, jättrgrattis. Krampr

Signe 1 sa...

stort grattis vännen, det är du väl värd!! och vad vacker du är:-) kram kram sofia

AnnaHelena sa...

Varmt grattis! Och du var jättefin i klänningen och frisyren!

Kram // AH

Anonym sa...

Stort grattis till vinsten. Den är du absolut värd! Ulrika

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Stort grattis!

Vacker klänning och ursnygg i håret!

KRAM

Bitte sa...

Stort grattis från mig! Vilken ära att bli Årets Köpman! Jag vet ju förstås inte vilka de andra nominerade var, men jag tycker att du var väl värd att vinna detta :-).

Du var så otroligt fin också, klänningen är så vacker och det strålar om hela dig!

Många grattiskramar
Bitte

Norrfrids Eija sa...

Hurra, jag sa ju att med den frisyren kan inget gå fel! Stort grattis till en jätteduktig Mariette!
Eija

Anonym sa...

STORT GRATTIS guldvinnaren Mariette! Den vinsten är du värd, sträck på dig!

Det strålar ett skimmer om dig klänningen och frisyren är helt underbara. Du är supersnygg som alltid!

Varma grattiskramar
Renate

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och ett stort grattis!!

Hälsningar monica

Moodboardwithflowers sa...

Ett stort grattis!! Det är du värd! Och så fin knut och snygg klänning! Perfekt till tillfället!

Unknown sa...

STORT Grattis till dig!!
Det är du värd, kan tänka mig att du är en riktig slitvarg och är en inspirationskälla även utanför bloggen. Du var jättefin, blev så förtjust i dina skor....får man fråga vart du har köpt dem?

Kram Anna

Anonym sa...

Ett stort grattis och vad fin du är i klänningen.

Kram

Norregård sa...

Himmel vad roligt!!!!
GRATTIS Vännen:))

Njuut nu:))
Kram Malin

StrandviksVillan sa...

Grattis fina du!
Det var du värd!

Njut nu!
kram, Ann-Christine

Unknown sa...

Grattis till guldet, det var du verkligen värd.
Jättesnygg outfit och frisyr, I like.

Ha en skön lördag!
Camilla

EvaB sa...

Stort Grattis igen Mariette! Så jättefin och vacker du är i din festskrud, och fin kan jag säga till alla er andra att hon också var på presstunden i Laholm i förmiddags. I söt mjuk tunika i vintage pink (var det inte så?). Roligt att träffas, jag skickar över en bild senare.
Kram!

mammaxtre sa...

Men så roligt. Stort Grattis till dig!

Detta är stort, det förstår jag.

Ha en fin lördag

Anna Stenberg sa...

Stort grattis! Du är en vacker, kreativ, inspirationskälla! Mvh Anna

Marie - Systrarna sa...

GRATTIS! Det var du värd! Å så fin du var i klänningen och den fina frisyren.
kram/Marie

Helena sa...

Grattis!!

Jättekul! Att döma från alla fina bilder och ditt fina engagenmang förstår jag att du vann. Än en gång stort grattis och jag hoppas att jag någon gång kommer ha möjlighet att besöka din fina butik!!

Helena

Helena sa...

Nämen nu glömde jag skriva att klänningen är jättesnyggt och håret också.. Jättesnyggt!

/Helena

Anonym sa...

STORT GRATTIS från oss, som också var nominerade! En ära att få vara i ditt sällskap!

Diana & Stefan
Bokhandeln Laholm

Karin A sa...

Åh fina du! :) Massor av grattis till vinsten - det är du värd...

Ha nu en riktigt skön och guldkantad helg!

Kram Karin

Mejrams! sa...

Åh, stort GRATTIS och så snygg du var!!/Kram Merja

Anonym sa...

Mina varmaste gratulationer och de som valde dig kan vara stolta över att ha dig, din affär och din inspirerande blogg, med allt vackert i sin stad! Jag läser den så ofta jag kan och bara njuter :)

Tack för allt du delar med oss läsare.
Kram/ Marianne

Anonym sa...

Grattis!
Vad roligt att du vann, det är du värd.
Du är så kreativ och jag blir så inspirerad av din blogg. Vad fin du var och vilken vacker klänning du har var är den köpt?

Mvh Tönnersjö tjejen

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Stort grattis till utmärkelsen! Den är du verkligen värd så energisk och företagsam som du är. Och då ser vi/jag dig bara genom bloggen ändå :-))) Det är så härligt med uppskattning som du säger. Så fin klänning du har också på dig. Perfekt för en vinnarkväll :-))

Ha en skön helg!
Kram
Charlotte

Casa of Mia sa...

Grattis, vilken underbar klänning, kram

Lenas trädgård sa...

Så klart! Att du skulle vinna! Stort grattis! u är en värdig vinnare!
från lenas trädgård

Anonym sa...

Stor grattiskram! Vad roligt att du vann, vilken ära att få en sådan utmärkelse! Tycker mycket om att titta in här för du bjuder alltid på så fina bilder och inspiration.

Ha det bäst ;-)
Åsa

UlricaA sa...

Åh så fantastiskt roligt!!!! Ett megajättestort GRATTIS häruppifrån berget! Kram!!!!

Lundagård sa...

Hääärligt, GRATTIS! :-)

Unknown sa...

Grattis gumman!

Åh va jag är glad för din skull!din butik är väldigt fin!

Kram Anna

LantlivsAnette sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS !!!! Jag visste ju det..klart att du skulla vinna..bästa tjejen i stan..med bästa butiken !!! Wiieee vad glad jag blev nu...Och vad snygg du var..kanon fin klänning o allt !!Kraaam Anette

Noamaja sa...

Grattis, så roligt! Och så fin du är!

Njut segervågen;-)

Kram,
A

IsJa sa...

Stort GRATTIS du fina!
Kram

Anna-Karin sa...

Grattis till en självklar vinnare!!
Kram från Anna-Karin i Stockholm

n o r d i n g å r d e n sa...

DEn vackrtaste av dem alla- dessutom vann du!!! Ett jättestort grattis till dig, det har du gjort dig förtjänt utav!!! Mari.

Yoko sa...

Åh, men grattis, vad underbart!


Så vacker du var i klänningen och håret!

Knopp och Blad sa...

Ett stort Grattis till dig

Anonym sa...

Åh vad roligt!
Stort, stort GRATTIS!

Ann
Ann-Tikt & Sånt

Enkel stil sa...

Grattis! Vilken vacker spetsklänning du har på dig!

Kram

Nathalie sa...

GRATTIS!!!

Gud så roligt för dig!
Älskar din blogg och din webbutik, kommer absolut att köra ner till din gårdsbutik någon dag!

Fortsätt med att göra det du dör, för du gör det så bra <3

Kramar och tack för all den fina inspirationen du bidrar med!

Nathalie sa...

menar självklart inte dör utan *gör. Ursäkta!