torsdag 27 oktober 2011

En torsdag...

Det är ju sååå vackert med löv...
Som höstens final som slutligen faller...

Idag morse var det disigt och solen som sökte sig igenom, underbart fint.
Tog ett par kort nere vid uthuset bara för att jag inte kunde låta bli, (som det brukar vara!!)

Gravsmyckning står mestadels på schemat idag.
Och lite kransar och möbelmålning och annat smått och gott.
Vad gör du en torsdag som denna?

På första bilden här ovan ser du en"gammal" äppeldekoration, den har stått ute i flera veckor nu och hållt sig jättebra, bara något blad som ramlat av.
 Dekorationer som står ute klarar sig länge om det inte fryser för mycket. Och för att hålla mosskransar fräscha och fina, duscha dem med vatten eller spola dem försiktigt under kranen så får du jättefin fräsch mossa igen!

Det vita bordet blev färdigt igår, en söt och lite annorlunda modell tycker jag!

Ha en härlig dag!

11 kommentarer:

Unknown sa...

nice corners..i love your blog.....
simona

Norregård sa...

Härliga bilder Mariette!

Har gått en timmes stavprommis nu & förbereder för kalas imorgon, jobbar i kväll...

Ha den bästa av torsdagar:))
Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Härliga bilder och det ser ut att bli en vacker torsdag när dimman försvinner.
Jobbar till 3 sedan blir det nog ut en runda blir inte så mycket frisk luft på vardagarna...
kram
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Idag jobbar jag med något som absolut inte ger någon inspiration. Det är väl därför jag gör en liten paus och kikar in till dig=) Nu har jag fyllt på med energi som dina fina bilder ger, så nu kan jag fortsätta med jobbet igen...

...förresten...jag ska plantera något fint på min fars och min brors grav nu i helgen och du kanske har något tips? Jag är inte så förtjust i ljung.

Önskar dig en fin dag!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Vackra bilder och vilket fint bord, verkligen en annorlunda modell.

Här sker inte mycket idag, jag är på ändra om humör och det stjäl mycket tankearbete he he

Kram

Anonym sa...

Du visar alltid så underbara bilder blir alltid så inspirerad.Igår gjorde jag en mosskrans tack vare dig, det har jag aldrig gjort tidigare.Men nu ska jag bli lite pyssligare för det är så mysigt! Marie i Saltsjö - Boo

Bleu Chine sa...

Hello from France ! Your autumn is very nice ! It is too here in south of France ! I love the little white furniture. I understand it is essential for you to live with colors and light. Stéphanie

Casa of Mia sa...

Så vackra bilder! Bordet är väldigt fint, kram

Källeboda lantliv sa...

Å ! Vilket sött bord .. Ja just det det är alla helgons helgen nu .. Har dålig koll på det i år .. Ska lägga en krans till lilla mormor .. Fint du pyntat .. Som vanligt .. Ha en skön kväll. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Lenas trädgård sa...

(Försöker igen!
Svårt att kommentera hos dej nu för tiden...)
Tack för att du tog dej tid att kolla frost-tåligheten på den svarta, fina ljusslingan! Jag får tyvärr avstå den, då det kommer att vara frost därute i växthuset i vinter. Synd, men du kanske framöver köper in slingor för utomhusbruk...?
ha en härlig helg! I morrn åker jag till Helsingör, där finns mycket i trädgårdsväg o växter att titta på!
Kram Lena

Anonym sa...

Underbara bilder Mariette!

Jag har varit på shoppingresa till Ullared tills med min dotter. En lång dag blev det och trevligt hade vi. Taxi hämtade upp oss kl 04:20 och bussen gick 05:00. Hemma igen ca 21:30.

Torsdagskram
Renate