måndag 2 september 2019

Sensommardagar i trädgården och ommöbleringen i stora rummet.


Svarta flytljus och solrosor.


Hej September.

Tänk, så var sommaren redan över för denna gången.
Det gick så fort, som vanligt.
Men augusti bjöd verkligen på en vacker avslutning.
Vilket väder vi fick i helgen.
Det blev bad och grill och trädgård.
Solrosplockning till stora buketter.
Första äppelpajen för hösten.
Svampplockning och röj i land som vuxit över alla gränser i sommar.

Så ja, 
mest av allt tid ute.

Det gäller verkligen att suga ut det sista härliga ur de varma dagarna.
Fast jag hoppas förstås på fler.😊


Solrosorna matchar så fint det rostiga och varma som hör till augusti...
Jag plockar till vaser och jag plockar till baljor...
det är lyx att skörda eget.


Här har jag det lilla tagliatelleklotet 30 cm och det allra största (som är slutsålt just nu).


Dessa klot är såååå fina att vira ljusslingor i också.

En annan favorit är de svarta flytljusen som vi fick påfyllning av i fredes.
Här lade jag dem i sällskap med solrosor.
Effektfullt.
De finns i nätbutiken igen.




Och så några bilder inifrån då.😊

Så här blev det när jag möblerat klart och spegel kommit upp och skåp flyttat runt.



Sensommar favoriter i min trädgård,
Höstanemoner, gräs och hortensia.


Skönt att få ordning igen.
😉

Jag är också lite extra kär den där eleganta väggljusstaken längst till vänster...
Den blänker så väldigt fint😍, till och med när den inte är tänd eftersom ljuset reflekteras otroligt effektfullt i ett glas med ton på.


Jag gillar nya saker, det förgyller livet, men också att använda mig av det jag redan har för att förnya.
Ofta blir ju en "gammal" sak som ny när den får nytt sällskap som att byta plats eller vara i en annan kombination eller rum.


Den runda House Doctor spegeln blev pricken över i.
Både den och mineral ljusstakarna finns i butiken.


Ska senare i veckan lägga in det där busenkla receptet på äppelpaj jag gjorde igår för det tycker jag ni ska testa.

Ha en fin start på veckan!

Kram!

Inga kommentarer: