fredag 30 augusti 2019

Möblerar om.


Hej.

Just nu har jag en sms konversation med dottern som är på vår favorit butik i Göteborg.
Vilket halsband ska jag välja...😂
Svåra beslut.
Mycket tar jag från min egen butik men givetvis inte allt.

Och nu har jag span på ett månhalsband och när de ändå skulle dit och de älskar butiken lika mycket som jag och kan strosa runt där länge så passar jag på att skicka bud.😉

Igår skulle jag fota en helt underbar ny vägglampett med spegelglas bakom som faktiskt är helt magiskt fin med sitt tonade glas...
Och ja, då tänkte jag att den där runda House Doctor spegeln skulle upp när jag ändå var mot samma vägg och grejade.

Men det var så klart ett större projekt än jag trodde.

Spegeln fick inte plats om den skulle vara i hyffsat rätt riktning med taklampan ovanför matbordet i lite rak linje...
Och då fick vi flytta på sidebordet under, och det gick inte om inte skåpet bredvid med massvis av porslin flyttades, och det kan man inte flytta så mycket för där är "hål" i golvet för en eventuell öppen spis en gång i tiden.
Ja ni fattar.
😌

Flyttcirkusen var igång!

Tre skåp fick byta plats, spegeln kom upp (älskar den också, äntligen hänger den hemma hos oss också efter att ha tänkt på det lääänge...😂)
Vi fick fixa brädor som kunde läggas i golvet så att skåpet kunde stå där det skulle stå.
Ja, en lite invecklad historia men det blev bra!

Jag klarade förstås inte allt detta själv.
Fick kalla in förstärkning.
Så nu är det aningens rörigt hemma hos oss då en massa saker ska tillbaka i skåp och saker ska fixas på skåp och i vitrinskåp.

Allt för som vanligt mycket med sig.
Tur man tycker det är roligt!😉

Men vad sade mannen när han kom hem...?

"Nu igen...?!"

Ja just precis!

Sen var det klart. 

Jag känner mig höstpepp för att göra höstmys hemma och då ingår lite förnyelse och förändring.
Det gör mig glad. Jag älskar när det känns fint.
Hatar när det är stökigt och "fult".
Jag mår fasiken sämre då))😌😅
Ordning och reda är skönt för själen.

 Skåp med spegel och hur det blev får ni se när det blivit ordning.

Så här såg det ut under skåpflytten av det stora vitrinskåpet. Detta har nu alltså bytt rum.😊



I detta kaos börjar frysen krångla idag morse och pipa och hålla på.
Precis när man ska köra till jobb och skolbuss.
Stress...
Stress...
Stress...
Jag har ju en ny frys, bara ett halvår gammal men uppenbarligen är det något fel på den.


Här är också den mysiga fuskpälsjackan i rosa.




Nyheterna finns i nätbutiken.

Trevlig helg!
Kram M

Inga kommentarer: