lördag 7 september 2019

Hortensia kärlek och ljuvliga doftpinnar.


Hortensian följer med hösten i sina skiftningar och det finns så oändligt många fina sorter.

Denna tid på året är de ju bara fantastiska att sätta i kransar tycker jag.
De torkar så fint och håller läääänge...

I denna kransen har jag blandat tre olika rosa/vita nyanser från olika hortensior.
Sedan smälter de fint ihop men ändå med lite nyans brytning.


Rostiga löv...
En detalj jag gillar varje år när hösten drar in med sina svala vindar och klär om sommaren till en ny årstid.

Dessa är perfekta att lägga utomhus om man vill göra ett fint stilleben kanske vid sin ingång med blommor, nötter, pumpor, höstblommor.
Eller att lägga på en bricka med ljus inne.

Möjligheterna är oändliga...som fantasin...

De finns påfyllt i nätbutiken för säsongen.


Nere vid antiken.



Igår fick vi leverans från Klinta Candles.
Så nu finns det påfyllt av de populära doftpinnarna!

En ny doft för hösten är Svart Peppar & Papyrus.


Förutom att jag fyllt på med storsäljande favoriter så har jag tagit hem lite nya dofter vi inte haft innan.
Som denna...
Hallon & Lime.
Sååå fin doft!
😍


Vi har testdoftburkar till alla dofter vi säljer så man kan sniffa sig fram till sin favorit.

Och jag kan säga att det är svårt att välja!😉
Det är så rena fina dofter på alla.
Dessa innehåller ingen alkohol eller glykol som många andra doftpinnar mest består av utan Klinta har hittat en vegetabilisk olja med lika goda doftbärande egenskaper som alkohol men utan den alkoholhaltiga vaporen. 
Klintas doftpinnar baseras i stället på olja från sojabönan en snabbväxande böna som är helt förnyelsebar.
Sedan tillsätts eterisk olja eller doftolja.

Ni måste testa dessa om ni inte gjort det.
Dessutom som extra plus väldigt fina att ha framme tycker jag!😍😍😍

Kram och härlig lördag på er!💜

Jag ska försöka ta veckans första joggingrunda efter jobbet idag, det går så dåligt med det när jag har min värk i ena benet men man får kämpa på nån gång ändå.😏

På måndag blir det till massören igen och sen har jag tagit tag i att boka tid till sjukgymnast också för det här håller inte längre...

Vi ses!💜

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin krans, borde torka och hålla sig vacker länge. Gillar löven också. Doftljus och liknande är jag tyvärr överkänslig mot, annars hade jag nog fyllt huset med dem😊
Tråkigt med ditt ben, hoppas det reder upp sig med träning💕
Kram Annika

Tulipa sa...

Ja hortensia torkar för det mesta fint och den är ju bunden tätt och smalt så då är det extra hållbart som torkat.

Åh jag älskar doftljus och doftpinnar, tycker det känns så vardagslyxigt. Men nu är jag ju inte överkänslig mot det så då är det bara att köra på...

Ha en fin ny vecka.

Kram Mariette