fredag 27 september 2019

Vi är ju alla bara människor...


Ny dag, nya tag.
Idag blir (är) en bättre dag än igår.

Men det är ju så att vi alla är bara människor och igår blev det lite mycket...
Vissa saker gör mig rädd, och handlar det om hälsa så vad är man om man inte har den...

Så igår fick en kund (sjuksköterska faktiskt) krama om mig när jag bara bröt ihop, det räckte med en blick som varade lite för länge...så var det kört, det var som att han såg rakt igenom mig...
Lite senare fick jag krama om en kund som var ledsen.💜

Det kändes bra att det inte bara var jag som bjöd på tårar igår.
Trots allt.💜

Tänk så mycket människor man möter när man har butik som man har fina samtal med,
Ibland viktiga samtal.
Ibland roliga lättsamma,
Ibland sägs det inget alls i princip.
Ja det gäller att läsa av kunderna.

Vissa vänder en verkligen ryggen direkt medan andra bara vill prata sååå mycket!😊

Vissa är otrevliga...
Men de allra allra flesta är bara så himla fina och vänliga och trevliga.💜

Tack och lov för det eller hur.😊💚

Jag brukar tänka om någon är riktigt dryg och otrevligt oförskämd att de har nog det inte så bra...

Vem vill gå in i en affär och vara bitter mot en expedit liksom...
Det finns ingen anledning till det ju, egentligen.


Igår kväll hade jag bestämt mig för att sticka ut och springa, det händer inte så ofta längre pga av min värk. Och jag kände mig nästan som mig själv igen!
Alltså den känslan!
Jag blev så lycklig!!!

Jag kände mig stark och jag kände energi och styrka.
Inte bara åh vad ont det gör... (som det ju gjorde lite så klart) men jag kände det som jag kände förut!
Adrenalinkicken och känslan av att känna mig stark!
Att ha kraft!

Sen, när jag var nästan hemma så skulle jag upp för en brant backe och då var det vara boom pang!
Och jag kunde inte springa alls mera.
Det var som att någon lagt tegelstenar på svanken och tryckte mig mot marken.

Men känslan innan dess.💜💜💜

Den strålande värken som jag kände i bla höger arm och hand på onsdagkvällen den försvann när jag slutade med en övning jag fått i läxa av sjukgymnasten och det gjorde mig verkligen också lättare till sinnes igår kväll.

Alltså alla ni som lever med värk och kronisk smärta.
Vilket helvete ni har.

Man förstår det inte förrän man känner ledvärk och liknande själv.


Idag ger jag er lite peace.
Klädd med mossa i botten, sedan rosa söt hortensia och spansk mossa så blir det fint och lagom skirt.


Peace tecknen finns i två storlekar och är under kategori Övrigt/Kransar i nätbutiken.


Hemma igår plockade jag upp en ny ljusslinga "Diamonds"

Den är sååå fin!


Tror den ska få hänga här i detta fönster...


Idag regnar det som om himlen vore öppen...

Men det är ju fredag och visst är det härligt.

Förra veckan fick Olivia sitt körkort så det tänkte vi fira lite denna helg.

Kram och trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt med värk, mår man inte riktigt bra så har man bara en önskan om att bli frisk, vilket man inte riktigt tänker på när man mår bra.

Kul för Olivia med körkortet, frihet och lättnad när de är klara med det. Vi firade rejält när vår Annie klarade körkortet :)

Kram Jenny i Skara

Tulipa sa...

Tack Jenny.

Ja så är det verkligen...mår man bra och är frisk tänker man ju inte på det, får man värk eller blir sjuk eller vad det nu kan vara så är den enda önskan att det ska försvinna...

Trevlig helg och stor kram till dig!