söndag 15 september 2019

Som insynsskydd...


Hej i blåsten.


Här är lite bilder från fönstret i nya badrummet.
Vi tänkte sätta upp en gardin, sedan tänkte jag att man kanske skulle sätta någon fönsterfilm som insynsskydd men nu har jag gjort så här i stället och det blev så bra.
Det blev snyggt!
Så nu vill jag inte ha något annat för tillfället i alla fall.😉

Vårt badrum ligger på andra våningen och det är inga hus mitt emot men man vill så klart ha insynsskydd och detta blev en tillfällig lösning som jag blev så mycket mer nöjd med än jag tänkt mig.
Urna med pampasgräs, stora brickor bakom och så lull lullet.😊
"Lull lullet" är förstås inget insynsskydd det är bara viktiga detaljer!
😃


Det nya lilla Ginkgo fatet är en höstnyhet från By On Design och det är bara så fint tycker jag som inredningsdetalj.
Här kände jag att det blir ju perfekt att lägga små smycken i...
Mina vigselringar blev det visst nu...
💚

Finns i nätbutiken.



Denna suuuperblåsiga söndag har jag bakat extra stor äppelpaj och haft fikagäster.
Nu kör jag lite söndagstvätt samtidigt som jag skriver här.

Tänkte gå och ta ett bad och lite hemma spa sedan.
Kan väl vara en perfekt söndagsavslutning.
Man ska ju ta hand om sig själv.😉
Har en hög med böcker jag skulle dyka ner i också men jag har så svårt att koncentrera mig...det är inte bra alltså...
Skärpning på den punkten.


Nystädat och blommor på borden...
Det är ju bästa känslan det.
(ja nästan i alla fall men ett städat hem gör mig mera harmonisk, jag retar mig på när det är stökigt och det är oundvikligt men därför är det bästa känslan när det är så bra det kan bli efter de förutsättningar man har)
💜
Fick beröm för min ommöblering och detaljerna idag av en expert på området.
Tack.😍



Mina solrosor blommar fortfarande otroligt tacksamt men i dagens blåst är det en del som lägger sig för de har blivit gigantiskt höga i år med all bra jord och gödsel jag gav dem som start.


Hoppas helgen varit fin.

Kram Mariette

Inga kommentarer: