måndag 9 september 2019

Liten helgrapport och nytt som kommit hem.


Efter en härlig helg så blev det en förvirrad måndag.
Började hos massören för välbehövlig massage på värkande ställen och sedan har jag haft tankarna på så mycket saker under tiden som dagen rullat på.

Kaos...fast egentligen inte, men jag blir stressad av att inte ha kontroll.

Förutom stora lass med blommor så fick vi två fina nya blusar och nya ponchos.

Här är den heeelt underbara blå paisleymönstrade blusen!😍



 En annan höstnyhet är den tegelfärgade blusen.


Nyheterna finns i nätbutiken.



Ponchon finns hemma i butiken i grå och taupe.
Här är bilder på taupe.


Så fint med kabelstickat och ponchon är inte så tjock och klumpig utan nätt och lätt att bära över något annat.


I helgen mumsade vi mycket björnbär.
Gott att ha på ett fat så man bara kan plocka lite när man går förbi.
Vi har fått björnbär av både mamma och svärmor så vi kan äta för glatta livet))😊😋
Eller ja inte riktigt men det är lyxigt med så goda fina bär.


Jag kan inte skryta om att jag varit duktig i trädgården denna helg men sprungit och badat från bryggan har jag gjort.
Rensat undan sommarkläderna och städat, gjort långkok gryta och bakat äppelpaj och eldat i kaminen.
Riktigt höstbetonat med andra ord men ändå med en liten känsla av sommar.


På lördagen blev det grillat.
Och vi sitter i uterummet så länge det bara går...
Det är att hålla kvar sommarkänslan lite också tycker jag.
Eller mycket!

Plockade en trädgårdsbukett och tände lilla bukett ljusslingan, Den är så fin.
Enkel men effektfull.


Gruppera dina krukor.
Det blir så mycket effektfullare.
Här fick de också sällskap av en trädgårdsfavorit, tagliatelle klotet.😍



Snart dags att åka på föräldramöte.

Hej från mig💜

Inga kommentarer: