måndag 23 september 2019

Sensommarhelg i september.


En härlig sensommarhelg är slut och en måndag och en ny vecka har redan hunnit starta.

Här kommer lite blandat från senaste bilderna som hamnat i min kamera och nätbutik.

Fredagen bjöd på mysig tjejsnacksträff och lördagen på trevlig middag med vänner så söndagen var skön att bara pyssla med det man vill och behövde.
Sen hade jag som vanligt lagat för mycket mat när jag bjuder på middag så söndagssmiddagen var ju redan fixad.
Riktigt skönt ibland att lägga matlagningstiden på annat.

Förutom fix och tvätt och pyssel som bla målning hemma under söndagen så fick jag lite lust att binda en krans, mycket sånt nu...
😂
Jag ser alltid till att ha halmstommar och stålringar och myrten och spoltråd hemma så man har det som behövs ifall man får nån liten idè man gärna vill binda ihop.

Vildvinskransen på stålring hamnade här i fönstret.



Igår var det öppen dörr ut på baksidan som gällde.
Vilken skön söndag.
Det var shorts och springa ut och in som gällde hela dagen.

Lite gräs och fröställningar hamnade i denna vasen...
I sådan vaser vill jag ha något som håller länge för jag har inte tid att springa och byta blommor i flera vaser runtom i huset varje vecka.
Det får räcka med någon/ibland några som ska bytas varje vecka sen är det smidigt med de som kan stå längre och då blir lite skötselfria.
😊

Jag älskar färgen på denna hortensia här ute i urnan.
Den har verkligen fått en vacker djup höstnyans...


Små detaljer läggs till i badrummet och jag ville ha något fint att lägga toarullar i så då föll valet på denna med lock som också finns i butiken.


Solrosorna levererar till buketter fortfarande...
Sista dagarnas värme har satt fart på dem igen.
Även om flera börjat välta sedan det stormat och blåst.



Doftpinnarna- en storsäljare i butiken.
Och vi har verkligen många sorter att välja på nu.
(ej alla sorter i webben)


I mina inköp i Holland så satsade jag på att ta hem lite finheter till de yngre vilket jag har tyckt känts svårt att hitta hemma på sista tiden...

Här ser ni ännu lite nytt.
Pegasus hästarna.
Finns i tre fina färger.
Nytt i nätbutiken




Denna ljusslingan...
Den är magiskt fin!!!
Älskar blommorna och skenet...
Både på dagtid och när det mörknar så lyser den så otroligt vackert så bilderna gör den inte rättvisa.

Den har jag också lagt in i nätbutiken i helgen.



Venetianska masker.
Kommer snart i webshopen.
(läs under dagen...😊)



Hoppas ni haft en toppenhelg!

Imorgon ska jag på ett efterlängtat besök till sjukgymnasten igen.
Jag kämpar på med min "läxa" från honom.😊
Och jag tycker det känns bra så det bådar ju gott-

Nu kom min blombil, dags att rusa.

Kram så ses vi snart igen.
💜

Inga kommentarer: