tisdag 29 september 2020

Lövjakt, serier och soliga septemberdagar.

 Septemberdagar. 

Fulla av sol och en trädgård som levererar och levererar...även om trädgårdsmöbler och visst pynt börjar flyttas in för att skyddas mot höststormar och vinter så finns det mycket kvar ute att njuta av när vädret lockar ut en där...😍


Helgen som gick bjöd ju på fantastiskt söndagsväder och det blev skogen, trädgården, blomsterplock, äppelpaj och sån där tid hemma som jag verkligen behöver.


Jag har en kund som brukar säga ibland när han kommer

"har du bakat något då?"


Och sen kommer han med recept till mig.😊

Gärna på bröd för det bakas det mycket hemma hos honom men sist fick jag även ett äppelpaj recept.

Det skulle jag testa i helgen men insåg när jag stod där på söndagen och skulle sno ihop den att jag köpt en "konstig" ingrediens rätt men missat rårörsockret.

Åhhh...😏jaja...testade med ett annat icke vanligt socker men innan jag skriver receptet här tänkte jag att vi måste testa med det rätta sockret!

Jag tror det blir bättre då faktiskt även om den var god nu också.

Ska testa redan till helgen igen...😂 Med RÄTT socker.

Bubbla ljuslyktorna i bärnsten... Höstmys.

De fina ljusstavarna till trädgården som vi fått påfyllning av finns även som en vägghängd modell numera och de ser ni här.
Kom till butiken häromdagen.
Majas Cottage Skyddsängel ljuslyktor...
Ja vi får verkligen hem såååå mycket fint nu.
Svårt som vanligt att hinna med bara när man som jag alltid har många järn i elden.
Blir lite ivrig över vissa saker också😂bara för att det är så fint!

Här ovan har jag Skyddsängel ljuslyktan ihop med batteriljusslinga löv.
I helgen när mörkret fallit så fastnade jag framför SVT Play och Das Boot.
Alltså det är så spännande!
Jag vet inte vad det är men jag har en fascination för u-båtar.
Lite märkligt egentligen kanske men denna serie är så välgjord och spännande så jag sitter som klistrad och väntar inte till söndagskvällarna när serien rullar på TV.

Ikväll ska jag se sista avsnittet.

Das Boot är en tysk serie och just nu går säsong två på SVT1 på söndagarna.
Serien är en fortsättning på den Oscarsvinnande filmen Das Boot från 1981.


Visste ni förresten att lövjakten är igång... Alltså inte älgjakt eller något sådant utan LÖV jakten. 😊Det vet man i alla fall om man har en liten katt som heter Smilla.

Löven dansar i höst luften och ingen är stoltare än hon när hon fångar dem, det ena efter det andra. Och våra golv fylls av en lövfest där ingen är det andra likt.

I alla fall dessa dagar när vi har kunnat ha fortsatt öppna dörrar och hon kan springa ut och in som hon vill.

Så stolt är hon när hon kommer in i full fart med sina löv i munnen...😂😍


Nu ska jag ta mig en promenad genom skogen och lyssna på en bra podd.


Kram och hej.

Inga kommentarer: